سلامت قلب

۷ نکته برای حفظ سلامت قلب

در سن خود به شکل مطلوبی سلامت قلب خود را حفظ کنید

سلامت قلب همیشه یک شاخص مهم سلامت است. پر دهه های گذشته, بر اساس تحقیقات پزشکی انجام شده که نشان می دهد مهترین قدم ها برای سلامت قلب در شکل نهایی چه مواردی است.

ما پیشنهاد می کنیم هر دو هفته یکی از نکات زیر را دنبال کنید تا بتوانید آرام آرام عادت های سالم تری بسازید. خبر خوب؟ هر کدام از آن ها کمتر از دو ساعت طول می کشد و برای سال های در زندگی شما اضافه می شود.

۱. مصرف امگا ۳

امگا ۳ را در لیست اسید های چرب مفید جای داده و ادامه دهید و ادامه دهید و ادامه دهید. از روغن های ضد التهابی برای سلامت قلب بسیار ضروری هستند. ما سه قانون را توصیه می کنیم : مصرف ۳ اونس (سه مرتبه) در هفته از ماهی سالمون یا قزل آلا. و مطمئن شوید که هر روز مقدار ۹۰۰ میلی گرم امگا ۳ را از رژیم غذایی یا مکمل ها دریافت می کنید.

امگا ۳

۲. از شریک زندگی خود حمایت کنید

تحقیقات نشان می دهد یک ازدواج سالم برای سلامت قلب مفید است. تحقیقات CT اسکن نشان داد افرادی که احاس می کردند یک همسر حمایت کننده دارند در دیواره های شریانی (سرخرگ) کلیسیم کمتری وجود داشت. این بدان معنا است که در این افراد از ریسک کمتری برای مبتلا به مشکلات قلبی وجود داشت. اکا زوج هایی که در مورد حمایت همسرشان دمدمی بودند مقدار کلیسیم بیشتری در رگ های این افراد دیده می شد. گرچه بسیاری از این مطالعات روی زوج ها و موضوعات مربوط به آنان بوده, داده ها فراتر از بخش ازدواج هستند. به طور کلی هر سیستم حمایت کننده سلامتی فرد را بهبود می بخشد.

۳. دو بار در هفته از خو مقاومت نشان دهید

۱۰,۰۰۰ قدم به میزان پیاد روی یک روز خود اضافه کنید. شما گذشته از زمانی که برای این کار می گذارید باید مقارمت کوتاهی حداقل دوبار در هفته داشته باشید. هدف های تمریناتی که بزرگترین گروه عضلات بدن مانند پاها و کمر را بهبود بخشد.

۴. BMI بدن خود را در حد افراد زیر ۳۰ سال نگه دارید

از افزایش بیش از حد وزن اجتنابکنید(بخ خصوص چربی های احشایی اطراف شکم) برای جلوگیری از تپش و الهتاب قلب بسیار مهم است.

۵. فشار خودن خود را بدانید و کارهای لازم برای نگه داشتن آن نزدیک ۱۱۵/۷۵ انجام دهید.

تغییرات رفتارهایی که انجام می دهید(از جمله داروها و یا رژیم غذایی خود) و حفظ آن تا زمانی که شماره ها کاهش یابد, زیرا افزایش فشار خون یکی از دلایل اصلی بیماری های قلبی عروقی است.

۶. ۴ بار در هفته از سونا مادون قرمز برای ۲۰ دقیقه لذت ببرید

برخی مطالعات محدود نشان می دهند گذراندن زمان در سونا مادون قرمز (بسیار سردتر از یک سونای معمولی است) می تواند درد های مزمن را کاهش دهد, از جمله آرتریت، عادی شدن فشار خون و بهبود نارسایی قلبی.

۷. از سطح کلسترول LDL خود اطلاع داشته باشید و آن را پایین نگه دارید

زمانی که چیزی مانند سیگار کشیدن و یا غذاهای ناشالم به دیواره داخلی رگ های خونی آسین وارد می کنند, باعث ایجاد یک شکاف در رگ های خونی می شود, و این باعث می شود بدن شما از کلسترول LDL برای بستن شکاف استفاده کند. تجمع این کلسترول به مرور باعث بسته شدن رگ های خونی می شود. آنچه که می توانید انجام دهید (از طریق رژیم غذایی دارو یا ورزش) کلسترول LDL خود را در کمتر از ۷۰ نگه دارید.

منبع : success

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *