1 ۷ قانون برای سلامتی افراد مسن | ویکی متن انواع مطالب
شادی افراد مسن

۷ قانون برای سلامتی افراد مسن

۷ قانون برای سلامتی افراد مسن : کسی که می گوید سن فقط یک عدد است برای او واقعا همانگونه است است زیرا افکار انسان بر زبانش جاری می شود. هر کسی برای شادی باید خود را بیش از اندازه درگیر نکند تا زندگی شادی داشته باشد.

۷ قانون برای سلامتی افراد مسن

محققان با مطالعه بر روی افراد بزرگسال حدود ۸۰ ساله به این نتیجه رسیدند که ۷ اصل در سلامتی و زندگی شاد افراد مسن نقش دارد.

۱. ادامه دادن یادگیری

با مطالعه بر روی شرکت کنندگان در شهر گلوک سیتی, مردان تحصیل کرده به طور متوسط ۱۰ سال بیشتر از افرادی که مطالعه نداشتند عمر می کنند. با این حال بر اساس این تحقیق ۶ درصد از افراد از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودند حتی در سنین بالا هم سالم بودند.

افرادی که مطالعه می کردند چه با رفتن به دانشگاه چه بدون رفتن به دانشگاه چیز های جدیدی یاد می گرفتند و افراد سالم و با روحیه ای بودند. مطالعه و یادگیری برای افراد مسن بسیار مفید است.

۲. سیگار نکشید

بر اساس مطالعات بعد از الکل, مصرف سیگار بیشترین تاثیر را در بیماری و مرگ زودرس افراد ایفا می کرد. یعنی مصرف سیگار یکی از عمده دلایل مرگ زودرس است.

۳. از الکل دوری کنید

مطالعات نشان داد که الکل بزرگترین دلیل مرگ و میر در بین افراد می باشد. حدود ۵۷٪ افرادی که در این آزمایش شرکت کرده بودند اعلام کردند که الکل باعث بهم خوردن زندگی مشترکشان و در نهایت طلاق شده است. اما این ازدواج بد نبود که باعث الکلی شدن این افراد شده بود, و قضیه کاملا بر عکس بود. الکل زندگی مشترک این افراد را خراب کرده بود. جورج ویلانت رهبر این مطالعات اعلام کرد که مشکلات زندگی باعث الکلی شدن کسی نمی شود در واقع الکل علت به وجود آمدن مشکلات است.

نوشیدنی های الکلی باعث بروز مشکلات در زندگی می شوند. در واقع الکل علت مشکلات است

قانون ۴ و ۵ : ۴. ورزش کنید ۵. خود را در وزن مناسب نگه دارید

یک نتیجه ی شگفت انگیزی که این مطالعه نشان می داد این بود که ورزش کردن در هر سنی باعث افزایش سطح سلامتی می شود. اما در سالمندان کمی متفاوت است یعنی افراد مسن انتظار نداشته باشند که بعد از خوردن پیتزا بتوانند با تردمیل تاثیر آن را از بین ببرند و از افزایش وزن جلوگیری کنند.

۶. یافتن روش های سالم برای مقابله با مشکلات افزایش سن

بخشی از فرآیند بزرگسالی و بالارفتن سن تغییر و تحولات ناسالم در مکانیسم دفاعی بدن است. بر اساس این مطالعه ضعف مکانیسم های دفاعی بر ۴ بخش تقسیم می شوند, رتبه بندی از بدترین حالت به بهترین حالت : روان پریشی, رفتار نا بالغانه, حالت های عصبی و رفتار بالغانه. مکانیسم های ضعیف دفاعی بدن معمولا باعث الکلی شدن, سیگاری شدن, افسردگی و بروز عادت های بد زندگی می شوند.

سیگار و الکل راحت ترین راه و معمول ترین راه های مقابله با مشکلات افزایش سن هستند ولی مضرترین راه ها هم هستند. فعالیت های اجتماعی, صحبت با همسالان و کارهای داوطلبانه از بهترین راه های مقابله با مشکلات این سنین هستند.

۷. تقویت روابط مثبت

ما انسان ها مخلوقات اجتماعی هستیم و با روابط اجتماعی می توانیم رشد کنیم. ما می توانیم در روابط اجتماعی شادی و عشق را تجربه کنیم و زندگی موفق داشته باشیم. نیاز به روابط اجتماعی در انسان بسیار بالاست و در سنین بالا این نیاز بیشتر حس می شود.

مترجم : گروه ترجمه ویکی متن
منبع : http://www.success.com/article/the-7-laws-of-healthy-old-age

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *