مدیتیشن

۳ رویه روزانه افراد موفق

۳ رویه روزانه افراد موفق : افراد موفق هر روز در رویه روزانه خود برخی کارها را انجام می دهند و همین کار ها باعث موفقیت آن ها می شود.

۳ رویه روزانه افراد موفق

من می دانم که موفقیت نیازمند نقطه شروع و سرنخ است. به همین خاطر من علاقه مند عادت ها و رویه های روزانه افراد موفق هستم. من در زندگی خود به این نتیجه رسیدم که وقتی رفتار ها و عادت هایی که اثبات شده اند را در زندگی خود پیاده می کنم تغییرات خوبی حاصل می شود.

ممکن است بپرسید از کجا می دانی که این رفتار های امتحان خود را پس داده و اثبات شده اند؟ به خاطر اینکه نتایج خوبی در زندگی بسیاری از افراد موفق داشته و پشوانه ی علمی نیز دارد و علم از این روش ها حمایت می کند.

زمانی که کتابی به چاپ می رسد که رویه های افراد موفق در آن گنجانده شده است, من می دانم که این کتاب چیزی است که من باید بخوانم. یکی از کتاب هایی که اخیرا خواندم کتاب ابزار جدید تایتان نوشته ی تیم فریس بود یک کتاب تازه که تقریبا ۶۷۳ صفحه داشت.

در طی چند سال گذشته تیم با ۲۰۰ نفر از افراد موفق مصاحبه کرده, و تمام این مصاحبه ها را داخل یک کتاب گنجانده است.او در مصاحبه های خود با ورزشکاران, دکتر ها, سرمایه گذاران, کار آفرینان , نویسنده ها و محققان مصاحبه کرده است.

من سه شیوه را یاد گرفتم. سه شیوه که تقریبا همه ی افراد موفقی که با آن ها مصاحبه شده بود انجام می دادند. اما این ها کارها و رفتار هایی هستند که ما هرگز فکرش را هم نمی کردیم. من میخواهم این شیوه های موفق را با شما در میان بگذارم تا شما نیز در زندگی خود این ها را پیاده کنید.

۱. مدیتیشن

مدیتیشن

بیش از ۸۰٪ افرادی که تیم با آن ها مصاحبه کرده بود مدیتیشن را انجام می دادند. و در این میان افرادی که مدیتیشن را انجام نمی دادند کاری مشابه آن را انجام می دادند. همچنین به موزیک های الهام بخش گوش می دادند.

طبق نوشته تیم : مدیتیشن شما را برای موفقیت آماده می کند, چون به وسیله آن میتوانید تمرکز دقیقی داشته باشید و بر چیز هایی که اهمیت دارند تمرکز کنید. بر اساس این مصاحبه ها, مردان به مدیتیشن Transcendental تمایل دارند, در حالی که زنان مدیتیشن Vipassana را ترجیح می دهند.

زمانی که من این مطلب را خواندم تعجب نکردم زیر من از قبل می دانستم که تفنگداران نیروی دریایی, تیم های ورزشی برای افزایش کارایی خود از تکنیک های مدیتیشن استفاده می کنند.

مدیتیشن یکی از بهترین روش ها برای کنترل مغز است, و این پشوانه علمی دارد. مدیتیشن یک تمرین روزانه مغز است. مدیتیشن یک راه متوقف کردن صداهایی است که در مغز خود می شنوید. شما صداهایی که در مغزتان می گوید تسلیم شو و این سخنان را نادیده نگیر را به کمک مدیتیشن متوقف می کنید.

همچنین باعث می شود فرد شادتری باشید, کمتر دچار افسردگی و اضطراب می شود و کمک می کند فرد مهربان تری باشید. تیم می گوید که نخست ببینید کدام نوع مدیتیشن راا ترجیح می دهید سپس هر روز چند دقیقه را به این تمرینات اختصاص دهید.

۲. یک رویه صبحگاهی

فکر افراد موفق

من عاشق این نقل قول تیم هستم : ۶۰ الی ۹۰ دقیقه اول روز را می تواند ۱۲ ساعت آینده را رقم بزند. روز خود را هر گونه که شروع کنید بقیه روز تقریبا به همین روال ادامه می یابد. تقریبا همه ی افراد موفق یک رویه شروع صبحگاهی دارند و روز خود را خوب شروع می کند.

در مورد یک صبح معمولی فکر کنید : شما عجله دارید و زمانی برای خورن صبحانه در سیستم خود ندارید, از خوردن صبحانه مقوی صرف نظر می کنید, بچه ها را بر می دارید و با عجله و استرس از خانه خارج می شوید. من سال ها این احساس را داشتم, تا زمانی که من یک رویه صبحگاهی خوب در زندگی ام پیاده کردم.

می بینید که با تعیین یک رویه صبحگاهی شما کنترل شروع زندگی خود را در اختیار دارید. تحقیقات وارتون ایالت اوهایو نشان می دهد که خلق خوی شما در شروع روز بر کارایی تان در کل روز تاثیر می گذارد.

وقتی که صبح از خواب بیدار می شوید به جای سردرگم بودن یک برنامه صبحگاهی داشته باشید و روز خود را با ذهنیت مثبت شروع کنید تا برای بقیه روز مشکلی نداشته باشید.

پس تعیین کنید که چه چیز هایی را می خواهید در رویه روزانه خود بگنجانید. در کتاب تیم بسیاری از افراد موفق صبح ها به تفکر می پردازند. برای کارهایی مهمی که هر روز می خواهند انجام دهند برنامه ریزی می کنند.

۳. بر نقطه قوت خود تمرکز کنید

نقاط قوت

این تمرین سوم کمتر از یک روال و بیشتر از یک ذهنیت است. همه ی ما انسان هستیم و ایراداتی داریم. برخی اوقات ما به اشتباه فکر می کنیم بیشتر افراد موفق این چیز ها را به دست آورده اند چون به طریقی ایراداتی دارند.

این نوع فکر کاملا اشتباه است, تیم در کتاب خود می گوید همه ی این افراد موفق شده اند چون آن ها هم مثل من و شما تلاش کرده اند و دلیل موفقیت آن ها این است که آن ها نقاط ضعف خود را از بین برده اند.

در عوض تیم به روی دیگر سکه هم اشاره می کند می گوید, افراد موفق هم مانند ما انسان هستند نقاط ضعف هایی دارند ولی این افراد تمرکز خود بر روی نقاط قوت خود معطوف می کنند. به طور ساده تر افراد موفق به نقاط قوت خود اهمیت می دهند.

افراد موفق عادت هایی را در خود به وجود می آورند که به نقاط قوت آن ها کمک کند.اگر شما یک نویسنده خوب هستید عادت هایی را در خود به وجود بیاورید که انگیزه به نویسندگی را در شما تشدید کند. این عادت ها در طول زمان باعث موفقیت شما در نویسندگی می شود.

به نقاط ضعف خود اجازه خودنمایی ندهید, اجازه ندهید که شما را پایین بیاورند. تمرکز خود را بر نقاط قوت خود معطوف کنید تا بتوانید به سمت هدف خود حرکت کنید.

امروز من شما را به چالش می کشم سعی کنید هر روز این سه تمرین را انجام دهید.

  • روزانه ۱۰ دقیقه را صرف مدیتیشن کنید.
  • برای فردا صبح برنامه ریزی کنید که می خواهید ۱۵ دقیقه اول ساعات بیداری که چگونه بگذرانید(اگر توانستید برای ۹۰ دقیقه برنامه ریزی کنید).
  • ۱۵ دقیقه از زمان روزانه خود را صرف تقویت مهارت و یا نقاط قوت خود کنید.

[شما در مسیر فعلی خود هیچ وقت موفق نبوده اید پس این سه روش را امتحان کنید]

مترجم : گروه ترجمه ویکی متن
منبع : http://www.success.com/blog/3-things-successful-people-do-on-the-daily

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *