هلو

کنترل وزن با خوردن این میوه

کنترل وزن با خوردن هلو : در این مطلب به خاصیت های هلو اشاره می کنیم. علاوه بر دیگر فواید با مصرف هلو می توانید وزن خود را نیز کنترل نمایید.

کنترل وزن با خوردن هلو

هلو، با پوست نرم و گوشت شیرینش، یکی از جذاب‌ترین میوه‌های تابستانی است. یک عدد هلوی بزرگ، مقدار زیادی از مواد مغذی مهم را بدون هیچ چربی در کنار کالری کم به بدن می‌رساند. به همین دلیل، اضافه کردن هلو به برنامه غذایی روزانه در تابستان، می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های شما باشد.

کنترل وزن

یک عدد هلوی بزرگ تقریبا ۶۸ کالری بدون چربی دارد. بنابراین، مصرف هلو به‌جای میان‌وعده‌های چاق‌کننده و فرآوری‌شده مانند چیپس، نان‌شیرینی‌ها، کلوچه‌های صنعتی و…، می‌تواند به مدیریت وزن کمک کند. هلو به‌طور طبیعی شیرین است و می‌تواند به‌جای قندهای افزودنی مضر در رژیم غذایی مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید از هلو در کنار غلات صبحانه غیرشیرین، ماست ساده یا پنیر کم‌چرب استفاده کنید. این انتخاب‌های غذایی قطعا نسبت به خوراکی‌های شیرین و پُرچرب برتری دارند.

ویتامین‌ها

هلو حاوی ۱۰ نوع ویتامین مختلف است. یک عدد هلوی بزرگ، ۵۷۰ واحد بین‌المللی از ویتامین A به بدن می‌رساند که برای بینایی سالم اهمیت ویژه‌ای دارد. به‌علاوه، ۱۱.۶ میلی‌گرم ویتامین C در هر هلو وجود دارد که از خاصیت‌های آنتی‌اکسیدانی و بافت‌ساز برخوردار است. هر هلو، مقدار کمی هم از ویتامین‌های E و K به بدن می‌رساند که برابر با ۶ درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین‌ها است. ویتامین E هم نوعی آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود و وجود ویتامین K نیز برای لخته شدن خون ضرورت دارد. در کنار همه این‌ها، هلو حاوی مقداری تیامین، ریبوفلاوین، ویتامین B۶، نیاسین، فولات و اسید پانتوتنیک است.

املاح

هر عدد هلوی بزرگ، ۳۳۳ میلی‌گرم پتاسیم دارد. پتاسیم می‌تواند به حفظ فشار خون در وضعیت مطلوب کمک کند و مانع از شکل‌گیری سنگ کلیه و ضعف استخوانی شود. در ضمن، مقداری هم منیزیم، فسفر، زینک، مِس، منگنز، ‌آهن و کلسیم نیز در هلو یافت می‌شود. این املاح در کنار هم طوری به فعالیت می‌پردازند که از سلول‌های قرمز خون، سیستم عصبی و قوای استخوانی پشتیبانی کنند.

آنتی‌اکسیدان‌ها

یکی از مطالعات منتشرشده در Journal of Medicinal Food نشان می‌دهد که مقدار قابل توجهی آنتی‌اکسیدان در پوست و گوشت هلو وجود دارد. یکی از این آنتی‌اکسیدان‌های مهم، اسید کلروژنیک است که در مقابله با رادیکال‌های آزاد به بدن کمک می‌کند. این فرآیند مهم، اثرات ناشی از پیری را کاهش می‌دهد و مانع از ابتلا به بیماری‌های مزمن می‌شود. ویژگی دیگر اسید کلروژنیک، ‌این است که می‌تواند به دفع سرطان و کاهش التهاب در بدن نیز کمک کند.

فیبر

هر هلوی بزرگ حاوی ۱۷ گرم کربوهیدرات است که ۳ گرم آن‌ها را فیبرها تشکیل می‌دهند. وجود فیبر برای هضم سالم ضروری است، از ابتلا به یبوست جلوگیری می‌کند و ضامن گوارش سالم است. به‌علاوه، فیبر می‌تواند نقش مهمی در تنظیم سطح کلسترول خون ایفا کند و درنتیجه خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را پایین بیاورد.

منبع : بهداشت نیوز

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *