1 کاهش وزن و اندام متناسب با فریب مغز | ویکی متن انواع مطالب
اسموتی صبحانه

کاهش وزن و اندام متناسب با فریب مغز

کاهش وزن و اندام متناسب با فریب مغز : برای رسیدن به اندام متناسب با برخی روش ها می توانید مغز را فریب دهید در این مطلب به معرفی این روش ها پرداخته ایم.

کاهش وزن و اندام متناسب با فریب مغز

این که اسموتی صبحانه یا میان وعده ها، شما را به چه میزان سیر می کند، به ذهن شما بستگی دارد. خوردن و نوشیدن، به فاکتورهای مختلفی از جمله وزن چنگال، اندازه، رنگ و شکل بشقاب تان و یا حتی موسیقی که در هنگام صرف غذا گوش می کنید، بستگی دارد. این فاکتورها، نقش مهمی در میزان غذای مصرفی، کاهش وزن و لاغر شدن شما دارد. رعایت تمام این نکات به ظاهر ساده می تواند برای کاهش وزن و لاغر شدن به شما کمک کند. مقاله زیر را حتما بخوانید.

در دسرهای خانگی، از شکر کمتری استفاده کنید و در بشقاب سفید دسر بخورید

رنگ بشقابی که برای دسر خوردن خود انتخاب می کنید، اهمیت زیادی در انتخاب رفتارهای غذایی سالم یا ناسالم دارد. در یکی از مطالعات، نشان داده شد که یک دسر توت فرنگی در یک بشقاب سفید، ۱۰ درصد شیرین تر از زمانی به نظر می رسد که در بشقاب مشکی مصرف می شود. وقتی احساس کنید غذای شما بیش از حد شیرین است، میزان شیرین کننده هایی را که در غذای خود استفاده می کنید، کاهش خواهید داد. رعایت همین مساله بنظر پیش پا افتاده می تواند شما را به هدق تان یعنی لاغر شدن نزدیک تر کند.

اگر به میان وعده ی خاصی اعتیاد دارید، آن را در یک بشقاب قرمز مصرف کنید

اگر می خواهید مصرف غذاهای شور و جانک فودها را قطع کنید، از بشقاب قرمز برای این کار استفاده کنید. قرمز، رنگ علامت توقف است و هشدار مشابهی را در مورد غذا نیز می دهد. مطالعات نشان داده است که افراد از یک بشقاب سفید، دو برابر یک بشقاب قرمز غذا می خورند.

ظرف غذا را در دست بگیرید

یکی از بزرگترین چالش های کمتر غذا خوردن این است که مصرف غذاهای کم کالری، شما را راضی نمی کند. اما احساسات شما می توانند ذهن شما را فریب دهند که غذای کافی مصرف کرده اید و حتی گاهی احساس کنید، بیش از حد غذا مصرف کرده اید. بشقاب یا کاسه ی حاوی غذای خود را از روی سفره بردارید. مغز شما نمی تواند به درستی تشخیص دهد آنچه که برداشته اید غذاست یا تنها بشقاب آن. وزن بشقاب یا کاسه در دستان شما، به مغز شما این سیگنال را می دهد که غذای شما کاملا سیر کننده است، بنابراین، زودتر سیر خواهید شد.

روی غذای خود متمرکز شوید

هر چه احساس بهتری از غذای خود دریافت کنید، زودتر احساس سیری خواهید کرد. این به معنای از بین بردن تمام چیزهای روی میز است که حواس شما را پرت می کند. سعی کنید کاملا در غذای خود غرق شوید. تلویزیون را خاموش کنید و بر روی چیزی که می خورید متمرکز شوید. ظرف غذای خود را بالا بیاورید و استشمام کنید. تمام این احساسات و توجه ها به غذا موجب می شود، مغز سیگنالی بر این مبنا صادر کند که باید غذای خود را متوقف کنید.

پیش از اینکه شروع به مصرف غذا کنید، خود را در حال خوردن تصور کنید

اگر نمی توانید خود را در برابر چیپس سیب زمینی نگه دارید، پیش از اینکه پاکت آن را باز کنید، خود را در حال خوردن چیپس تصور کنید. مطالعات نشان داده است که تنها تصور مصرف یک غذای خاص، میزان غذایی را که مصرف می کنید، کاهش می دهد. محققان معتقدند که تصور مکرر مصرف یک غذای خاص، تمایل شما را به مرور زمان نسبت به آن غذای خاص کاهش خواهد داد.

یک موسیقی آرام گوش دهید

حتی احساس شنوایی نیز نقش مهمی در طعم غذا دارد. به همین دلیل است که برخی از رستوران ها، موسیقی پخش می کنند. موسیقی های آرام تاثیر بیشتری در کاهش مصرف غذا دارند تا موسیقی های تند. موسیقی با صدای بلند نیز تحریک کننده است و انگیزه ی بیشتری برای مصرف غذا، به ویژه غذاهای ناسالم به شما می دهد.

روی دسر خود اسم بگذارید

گذاشتن نام های شیرین، خوشمزه، عسلی و … بر روی دسر ها موجب می شود آنها را بیش از آنچه که هست شیرین بپنداریم و مقدار کمی از آن ما را کاملا سیر کند. کلمه دسر به تنهایی، شیرینی آن را القا نمی کند. این موضوع شاید در نظر شما احمقانه باشد، اما کاملا موثر و کارساز است.

منبع : برنافیت

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *