چربی شکمی

چگونگی آب کردن چربی شکمی

چربی های شکمی نه تنها سلامت را دچار مشکل می کند بلکه باعث تغییر ظاهر فرد هم می شود. افرادی که حتی چاق نیستند هم چربی شکمی دارند و این باعث می شود ظاهر این افراد خوب به نظر نرسد. و چگونگی آب کردن این چربی را در این مطلب بخوانید.

در تعقیب رویای تخت کردن شکمتان، همه چیز را امتحان کرده اید: کرانچ، کرانچ معکوس، پلنک، دوچرخه و حتی رولِ شکم. بالاخره این منطقی است که برای افزایش عضلات و سوزاندن چربی، باید بیشتر روی عضلات شکم کار کنید. اما آیا این کارها واقعا منجر به داشتن شکمی صاف می شود؟

شما می توانید روزی ۵۰٫۰۰۰ مرتبه کرانچ انجام دهید، اما این تنها به قوی ساختن عضله ای که زیر چربی قرار دارد کمک می کند. حقیقت این است که تنها در صورت کم شدن وزنتان، می توانید صاحب یک سیکس پک شوید.

بنابراین چگونه می توان از سد چربی هایی که اطراف شکمتان را گرفته اند بگذرید؟

چربی شکمی

اول اینکه، همه چربی دارند. یکی چربی زیر جلدی که زیر پوست قرار دارد و از بدن محافظت می کند و چربی های احشایی که برای محافظت از ارگان های بدن، دور آنها تجمع می کنند. درست است، شما باید چربی شکمی داشته باشید. اما چه مقدار چربی دارید و چگونه توزیع این چربی ها بیشتر از ورزشی که می کنید به ژنتیکتان بستگی دارد؟

مردان و زنان، چربی ها را متفاوت از یکدیگر ذخیره می کنند. به صورت متوسط خانم ها نسبت به آقایان، ۶ تا ۱۱ درصد چربی بدنی بیشتری دارند. معمولا این چربی ها اطراف ران ها و باسن ذخیره می شوند و حالتی گلابی شکل را به بدن آن ها می دهند (البته تا قبل از رسیدن به دوره یائسگی). از سوی دیگر مردان، بیشتر چربی های خود را اطراف شکم ذخیره می کنند.

به لطف هورمون استروژن، بدن خانم ها به نگه داشتن چربی علاقه دارد. تحقیقات نشان داده بدن خانم ها نسبت به آقایان، بهتر چربی را ذخیره می کند و دلیلش نیز آماده کردن بدن برای بارداری است. با وجود اینکه به نظر می آید خانم ها در این مورد بد شانس هستند اما باید بدانید فرم بدن گلابی شکل خانم ها از فرم بدن سیبی شکل آقایان سالم تر است. چربی شکمی از چربی دیگر نواحی بدن خطرناک تر است. چربی احشایی با افزایش خطر ابتلا به بیماری هایی نظیر دیابت، فشار خون و سندروم متابولیک همراه است.

چگونه چربی شکمی را بسوزانیم؟

انجام ورزش هسته بدن، می تواند عضلات قسمت شکم را قوی کند اما باعث سوزاندن چربی هایش نمی شود و به همین دلیل است که باید غذای سالم بخورید. شما در مقابل ۲۳ ساعت و نیمی که ورزش نمی کنید ۳۰ دقیقه تمرین دارید، بنابراین باید سالم غذا بخورید.

زمان آن رسیده که دست از خوردن غذاهای بی خاصیت و ناسالم بکشید. توصیه می شود ترکیبی از میوه ها و سبزیجات، غلات کامل، آجیل ها، دانه ها، لوبیا ها، لبنیات و پروتئین های کم چرب مانند گوشت مرغ، تخم مرغ و ماهی برای اسید چرب های امگا ۳ موجود در آن استفاده شود. همچنین تا جای ممکن، باید از خوردن قند های اضافه شده پرهیز کنید. تحقیقات نشان داده وقتی برنامه ای سرشار از غلات کامل داشته باشید و کالری دریافتی تان را در آن کنترل کنید، می توانید چربی شکمی را آب کنید. اما به خاطر داشته باشید که باید حواستان به مقدار وعده ها نیز باشد. بسیاری از مردم غذاهایی سالم می خورند و غذاهای ناسالم در برنامه شان جایی ندارد، اما مقدار وعده هایشان بسیار بالا است.

اگر در انتخاب غذایی که می خورید، باهوش باشید و مقدار دریافتی خود را محدود کنید در نهایت می توانید چربی ها را در سراسر بدن کاهش دهید. اما متاسفانه باید بگویم هیچ راهی وجود ندارد که تنها از قسمت شکم چربی آب کنید. ممکن است چربی ها از ناحیه صورت، ران ها، باسن و قفسه سینه نیز آب شوند.

خوشبختانه ورزش اینجا می تواند کمکتان کند. وقتی ورزش می کنید و حواستان به مقدار کالری و آنچه می خورید باشد، چربی های احشایی به خوبی پاسخ می دهند. و در حالی که کرانچ های بی پایان نمی تواند برگ برنده تان برای رسیدن به شکمی صاف باشد اما همچنان برای تمرین دادن و شکل دهی به عضلات شکم ضروری هستند. همه چیز از مرکز بدن سرچشمه می گیرد، تعادل، فرم بدن، حرکات کاربردی. وقتی هسته بدنتان قوی باشد، عملکردتان نیز بهتر می شود.

تحقیقات همچنین نشان داده ورزش های ترکیبی با شدت بالا می توانند به کاهش چربی اطراف میان تنه کمک کنند. در کنار کار کردن روی هسته بدن، سعی کنید یکی دو روز را هم به ورزش هایی با شدت بالا اختصاص دهید. به خاطر داشته باشید حتی اگر سرکار زیاد حرکت داشته باشید، می توانید درصد چربی بدنتان را کاهش دهید.

در پایان باید گفت راه جادویی وجود ندارد که با کمک آن بتوانید در مدتی بسیار کوتاه، شکمی صاف برای خود بسازید. برای به دست آوردن نتیجه، باید به تغییر سبک زندگی در بلند مدت فکر کنید.

منبع : مجله دکتر کرمانی

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *