چگونه زودتر و با درد کمتر زایمان طبیعی کنم؟

چگونه زودتر و با درد کمتر زایمان طبیعی کنم؟

چگونه زودتر و با درد کمتر زایمان طبیعی کنم؟ : برای اینکه زایمان طبیعی با درد کمتر داشته باشید و زودتر زایمان کنید راهکارهایی کاربردی وجود دارد.

در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه زودتر و با درد کمتر زایمان طبیعی کنم؟

به نقل از Dailymail و به گزارش و ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان ؛بسیاری از بانوان تمایل دارند فرزند خود را به شکل طبیعی به دنیا آورند، زایمان سزارین یک جراحی تهاجمی است که می‌تواند عارضه‌های جانبی فراوان برای مادر وحتی کودک به همراه داشته باشد.

معمولاً اولین توصیه پزشکان متخصص زنان و زایمان به مادران زایمان به شکل طبیعی است. زایمان سزارین برای موارد خاص یا وضعیت ویژه مادر و نوزاد تجویز می‌شود، اما امروزه بسیاری از مادران به دلیل نگرانی از بابت درد در زمان زایمان طبیعی، افتادگی مثانه، پاره شدن رحم، دیر به دنیا آمدن نوزاد و مواردی از این دست از زایمان طبیعی می‌ترسند.

زمان معمول به دنیا آمدن نوزاد به شکل طبیعی و گذر او از کانال رحمی مادر ۸ ساعت است، اما برخی تمرین‌های ورزشی می‌تواند این زمان و درد مادر را کاهش دهد.

فعالیت فیزیکی و تحرک مادر، ورزش و نرمش ملایم او، راه رفتن و ایستادن، منقبض و منبسط کردن عضله‌های کف لگن، نشستن و برخاستن می‌تواند سبب کاهش زمان زایمان همچنین کم شدن کمر درد مادر شود، در حین انجام تمرین‌های ورزشی در زمان زایمان که زیر نظر پزشک یا ماما انجام می‌شود تنفس عمیق از سوی مادر و کنترل ضربان قلب او و جنین اهمیت فراوان دارد.

خوابیدن مادر بر روی تخت و تنها درد کشیدن سبب طولانی شدن زمان تولد نوزاد می شود به همین دلیل مادران باردار در این زمان باید فعالیت فیزیکی بیشتری داشته باشند، فعالیت فیزیکی حتی سبب کم شدن درد آنها می شود.

زمانی که مادر حرکت می‌کند نوزاد با سرعت بیشتری کانال رحمی را طی می‌کند و زمان به دنیا آمدن او کوتاه‌تر می‌شود.

افزون بر این در زمان فراغت، انجام تمرین‌های ورزشی ملایم مانند یوگای بارداری از سه ماهه دوم بارداری در سلامت مادر و جنین بسیار مفید است.

انجام حرکت‌های ورزشی در این دوران سبب کاهش کمردرد و اسپاسم عضلانی مادر، جلوگیری از افزایش وزن بیش از حد، جلوگیری از دل درد و یبوست ناشی از بارداری، جلوگیری از سقط جنین و تولد زودرس نوزاد و نیز کمک به زایمان راحت و با درد کم و جلوگیری از نیاز به جراحی سزارین می‌شود.

در دوران بارداری انجام ورزش باید زیر نظر متخصص انجام شود و زیاده روی در آن یا انجام تمرین‌های ورزشی سنگین می‌تواند نتایج منفی برای مادر و سلامت جنین به همراه داشته باشد.

انجام ورزش‌هایی مانند اسب سواری، اسکی، شنا در استخر‌های عمودی در دوران بارداری توصیه نمی‌شود.

منبع : مطلب از yjc.ir و عکس از momjunction.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *