هر روز چقدر به ویتامین D خورشیدی نیاز داریم؟

هر روز چقدر به ویتامین D خورشیدی نیاز داریم؟

هر روز چقدر به ویتامین D خورشیدی نیاز داریم؟ : آیا می دانید روزانه چقدر باید ویتامین D از خورشید دریافت کنیم؟ ، در ادامه با ما همراه باشید.

هر روز چقدر به ویتامین D خورشیدی نیاز داریم؟

به نقل از Dailymail و به گزارش و ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان ؛ در روز‌های زمستانی به دلیل هوای ابری، بارش برف و باران و فاصله زیاد خورشید از کره زمین میزان دریافت ویتامین D به وسیله بدن کاهش می‌یابد و این موضوع می‌تواند سبب ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف و حتی دگرگونی در خلق و خو شود.

نور خورشید با تمامی مزایای درمانی می‌تواند سبب خشکی، بروز لکه‌های پوستی، چین و چروک و حتی ابتلای افراد به سرطان پوست شود به همین دلیل بسیاری از افراد از مواجهه مستقیم با نور خورشید پرهیز و در اکثر زمان‌ها از ضد آفتاب استفاده می‌کنند.

این دسته از افراد باید برای تامین نیاز بدن خود به ویتامین D که برای حفظ سلامت بسیار ضروری است حتماً از مواد غذایی یا مکمل‌های ویتامینی حاوی این ماده ارزشمند استفاده کنند.

به طور طبیعی پوست انسان همزمان با افزایش سن، چربی، خاصیت ارتجاعی و کلاژن سازی خود را به تدریج از دست می‌دهد و دچار خشکی به ویژه در ناحیه صورت، دست و پا می‌شود.

خشکی و افتادگی پوست به ویژه از سن ۵۰ سالگی شروع می‌شود و به دنبال آن فرد دچار چین و چروک‌های عمیق بر روی پوست خود می‌شود.

کمبود ویتامین D یکی از دلایل بروز چین و چروک، افتادگی پوست، بروز آکنه، اگزمای پوستی و تیره شدن رنگ چهره است به همین دلیل دریافت میزان کافی از این ویتامین اهمیت فراوان دارد.

ویتامین D، افزون بر پوست برای تقویت و سلامت استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن مفید است و می‌تواند سبب تسکین و کنترل بیماری‌های خود ایمنی، چون آلرژی، ام اس و آرتریت روماتوئید شود.

اصلی‌ترین منبع تامین ویتامین D، نور خورشید، مواد غذایی و مکمل حاوی این ماده است. کارشناسان دریافتند میزان نیاز روزانه افراد به ویتامین D حدود ۲۰ الی ۲۵ میکروگرم است.

بسته به فصل سال و شدت تابش نور خورشید، منطقه محل زندگی، سابقه ابتلا به بیماری، جنسیت، سن و نوع پوست میزان نیاز بدن به نور خورشید متفاوت است. در ماه‌های گرم سال شدت نور خورشید شدید و توصیه می‌شود افراد در اوایل صبح و عصر در مجاورت با نور خورشید قرار بگیرند، اما در ماه‌های سرد سال که شدت تابش نور کمتر است بیشتر می‌توان در مجاورت مستقیم با نور خورشید قرار گرفت.

انسان ها دارای نژاد و رنگ پوست مختلف هستند که سبب می شود میزان نیاز بدن آنها به نور آفتاب برای دریافت ویتامین D در ماه های مختلف سال متفاوت باشد.

نژاد اروپایی(سفید پوست): در ماه آوریل ۸ دقیقه، در ماه آگوست ۵ دقیقه، در ماه دسامبر دوساعت و ۲۰ دقیقه

نژاد مناطق مدیترانه ای و گرمسیری: در ماه آوریل ۱۳ دقیقه، در ماه آگوست ۷ دقیقه، در ماه دسامبر ۴ ساعت و هشت دقیقه

نژاد سیاه پوست: در ماه آوریل ۴۴ دقیقه، در ماه آگوست ۲۴ دقیقه، ماه دسامبر بیش از دو ساعت

کم خطر بودن نور خورشید در زمستان به معنای بی توجهی به مراقبت پوست صورت از اشعه آن و استفادن نکردن از کرم ضد آفتاب نیست و اگر به مدت زیاد در فضای باز نیاز به فعالیت دارید باید حتماً از کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و برای مدت زمان استانداردی در اوایل روز در مجاورت با نور مستقیم خورشید قرار بگیرید تا بدن ویتامین مورد نیاز خود را کسب کند.

ویتامین D محلول در روغن است به همین دلیل توصیه می‌شود در زمان خوردن غذا مصرف شود تا به خوبی جذب بدن شود، مصرف بیش از حد این ویتامین برای بدن مضر و خود سبب ابتلای انسان به بیماری می‌شود. در صورت مصرف مکمل ویتامین D، زیر نظر پزشک، انجام آزمایش‌های دوره‌ای برای بررسی سطح این ویتامین در خون ضروری است.

از جمله منبع‌های غذایی حاوی ویتامی D می‌توان مواد لبنی، قارچ، تخم مرغ، خوراک تهیه شده با سویا به نام توفو، غلات غنی شده، شیر غنی شده، شیر سویا و شیر بادام را نام برد.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند در کنار مصرف مواد غذایی سالم با استفاده از مرطوب کننده‌های مناسب پوست خود را چرب کنند چه مرد و چه زن تا با مشکل خشکی، زخم و سرما زدگی پوست مواجه نشوند.

خشکی پوست می‌تواند سبب ایجاد زخم بر روی آب و در برخی موارد عفونت شود، افراد مبتلا به بیماری دیابت باید پوست خود را به طور دائم مرطوب و چرب نگه دارند تا خطر بروز عفونت و زخم دیابتی کاهش یابد.

منبع : متن از yjc.ir و عکس از naturalnews.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *