نشانه های کمبود منیزیم در بدن

نشانه های کمبود منیزیم در بدن

نشانه های کمبود منیزیم در بدن : نشانه هایی که به شما می گویند بدن تان با کمبود منیزیم مواجه است ، کدامند؟

در ادامه با ما همراه باشید.

نشانه های کمبود منیزیم در بدن

به نقل از Dailymail و به گزارش و ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان در پژوهش‌های خود دریافتند کمبود ماده معدنی منیزیم می‌تواند اثر‌ات جدی بر سلامت بدن بگذارد.

محققان دریافتند بیش از ۷۰ درصد از انسان‌ها در سراسر جهان دارای کمبود جدی منیزیم در بدنشان هستند از جمله خوراکی‌های غنی از منیزیم برنج قهوه ای، لوبیا، سبزیجات دارای برگ سبز، بادام درختی، آووکادو و شکلات تلخ است.

کمبود منیزیم می‌تواند سبب نوسان‌های خلقی، سندرم پای بی قرار، بی خوابی، خستگی و احساس افسردگی، بروز جوش صورت و مشکل‌های پوستی و حتی ریزش موی سر شود.

از جمله دیگر اثر‌اتی که کمبود منیزیم بر بدن می‌گذارد می‌توان گرگرفتگی، حرکت بی اختیار مردمک چشم ها، اسپاسم‌های عضلانی، ضربان قلب نامنظم و بروز میگرن را نام برد.

کارشناسان اثر‌ات کمبود منیزیم را بر روی ۸۰۰۰ فرد بررسی کرده و دریافتند بانوان بیشتر از آقایان در معرض کمبود ماده معدنی منیزیم قرار دارند.

منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم برای سلامت بدن است و هر روز در بیش از ۳۰۰ واکنش مختلف آنزیمی در بدن نقش موثر دارد به همین دلیل مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم در رژیم غذایی روزانه اهمیت ویژه‌ای دارد.

کم خوابی و بی خوابی به دلیل کمبود منیزیم

منیزیم افزایش دهنده تولید ماده‌ای شیمیایی در مغز به نام گاما آمینوآبتیریک اسید (GABA) است که باعث آرامش و خواب می‌شود.

سطح پایین ماده شیمیایی (GABA) سبب بی خوابی و بدخوابی در بدن افراد می‌شود.

افسردگی و سردرد شدید به دلیل کاهش مواد حاوی منیزیم در رژیم غذایی

منیزیم نقش مهمی در تنظیم هورمون‌های بدن دارد و نیز به تعادل سطح قند خون کمک می‌کند و کمبود آن می‌تواند سبب مشکل‌های خلقی، چون افسردگی و اضطراب شود.

میزان تولید هورمون سروتونین در مغز به وسیله منیزیم تنظیم می‌شود، همچنین این ماده برای انتقال پیام‌ها بین سلول‌های عصبی مغز بسیار ضروری است.

افرادی که مبتلا به میگرن هستند با مصرف مکمل‌های غذایی حاوی منیزیم بهبود قابل توجهی به دست آورده اند و تعداد حمله‌های میگرن در آن‌ها کمتر شده است.

تمایل شدید به مصرف شکلات و مواد قندی

کارشناسان بر این باور هستند که تمایل به مصرف شکلات می‌تواند نشانه کمبود منیزیم در بدن باشد، زیرا کاکائو منبع خوبی از ماده معدنی منیزیم است.

البته کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای حفظ سلامت از شکلات تلخ استفاده کنند، زیرا شکلات شیرین می‌تواند سبب افزایش قند خون و ابتلای آن‌ها به دیابت شود.

درد و اسپاسم شدید عضلانی

یکی از علائمی که کمبود منیزیم در بدن می‌گذارد اسپاسم و درد‌های عضلانی به ویژه درسالمندان است به همین دلیل مصرف مواد غذایی حاوی سبزیجات سبز، مواد غذایی حاوی سبوس و بادام می‌تواند بسیار موثر باشد.

خستگی، ضربان قلب نامنظم، ضعف ماهیچه ای، بروز اختلال‌های پوستی، چون آکنه، اگزما و پسوریازیس نیز از نشانه‌های کمبود منیزیم در بدن است.

کارشناسان به بانوان یائسه توصیه می‌کنند مصرف مواد غذایی حاوی منیزیم یا مکمل‌های ویتامینی حاوی این ماده را در رژیم غذایی روزانه خود قراردهند.

مصرف مکمل‌های منیزیمی در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS) باید زیر نظر پزشک انجام شود، زیرا در برخی مواقع می‌تواند سبب تشدید علائم بیماری در مبتلایان شود.

خوردن مکمل و مواد غذایی حاوی منیزیم همچنین می‌تواند سبب جذب بهتر ویتامین D و جلوگیری از ابتلا به بیماری هایی، چون سرطان، ام اس و مشکلات پوستی شود.

مصرف به اندازه منیزیم همچنین می‌تواند سبب جلوگیری از افزایش فشارخون و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر بروز بیماری سندرم متابولیک شود.

منبع : متن از yjc.ir و عکس از draxe.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *