مراقبت از خود

مراقبت از خودتان در روند عادی زندگی

اگر شما هم مانند برخی افراد بیشتر وقت خود را در دنیای آنلاین می گذرانید, با این اندازه حضور در اینترنت, پس احتمالا در مراقبت از خود دچار وسواس شده اید. بهتر است فعالیت هایی مانند یوگا را انجام دهید.

قدرت داشتن لحظاتی برای خودتان برای اینکه دکمه بازیابی را در خود فعال کنید چیزی است که همه ما به آن نیاز داریم. اما چیزی وجود دارد : اختصاص دادن مدت زمانی برای آرامش , استراحت و تمدد اعصاب تنها بخشی از مبارزه است.

ما زمانی را برای ساعت شادی تعیین می کنیم, اما شادی شما به پایان می رسد زیرا ایمیل هایی وجود دارد که شما باید به آن ها پاسخ دهید. چگونه کسی می تواند با وجود لباس های کثیف در کنار تلویزیون بدون استرس تلویزیون تماشا کند؟ آیا شما واقعا می توانید کارامل های شور بخورید در حالی که می دانید چند سالی است که پیش دندانپزشک نرفته اید؟ یا شما می توانید برای دوست خود که عروسی می کند هدیه ای سفارش ندهید؟

یکی از مطمئن ترین راه ها برای مراقبت از خودتان این است که درباره مواد متفرقه نگرانی نداشته باشید. خود را با کارهای کوچک از کار نیندازید و انرژی خود را برای کارهای تاثیر گذار ذخیره کنید.

قدم اول : یک برنامه بنویسید.

کارهای تصادفی بعد از یک روز سخت کاری می تواند باعث ایجاد هرج و مرج شود. به جای آن فرآیندی را با یک برنامه ساده شروع کنید. اول, لیستی از کارهایی را بنویسید که واقعا نیاز است آن ها را انجام دهید(بردن ماشین به تعمیرگاه, پاسخ دادن به ایمیل ها, رفتن به دیدار یک دوست و غیره …).

بعد, برنامه خود را با خود داشته باشید تا بدانید که چه کارهایی باید انجام دهید. واقعا خوب می شود اگر مطمئن شوید که همه آن ها را انجام می دهید و هیچ کدام لغو نمی شود. یک روز را برای تماس با دکتر تعیین کنید و روز دیگر را برای رفتن به بانک برنامه ریزی کنید و روز دیگر برای تمیز کردن کمدتان. فقط مطمئن شوید که آن را به صورت فیزیکی می نویسید زیرا تاثیر بیشتری نسبت تایپ کردن دارد.

قدم دوم : اجرا

انجامش دهید, مدت زیادی طول نمی کشد که متوجه می شوید واقعا زمان زیادی نمی برند. این کار را مانند بخش از شغلتان تصور کنید که باید انجامش دهید فکر کنید که بخشی از زمان کاری شماست.

قدم سوم : پاداش

در حالی که کار خود را به خوبی انجام دادید و رضایت بخش بود, برای جبران به خودتان پاداش دهید. حالا شما می توانید واقعا خوشحال باشید زیرا دیگر کاری برای انجام دادن وجود ندارد. حتی ممکن است بتوانید در طول کلاس های یوگا ذهن خود را پاک کنید زیرا شما نمی خواهید در مورد دوجین از کارهای کوچ باقی مانده استرس داشته باشید. پاداش دادن به خودتان برای کار سخت یک راه عالی برای سلامت و یکی از عادت های سالم است.

قدم چهارم : تکرار

در حالی که برخی کارها یک به یک انجام خواهد شد, بسیاری از آن ها برخواهند گشت. پس مطمئن شوید که هر هفته آمادگی لازم برای انجام این کارها را دارید. شما می دانید چقدر خوب است که در مورد بدهی کارت های اعتباری یا قبض ها استرسی نداشته باشید. پس مطمئن شوید که هر هفته آمادگی لازم برای رویارویی با وظایف خود را دارید.

منبع : success

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *