کتلت رژیمی

طرز تهیه کتلت رژیمی و عکس کتلت رژیمی

کتلت رژیمی خوراکی است که امروز می خواهیم برای شما عزیزان آموزش بدهیم.

کتلت رژیمی همانطور که از نامش پیداست رژیمی است ، بنابراین برای افرادی که چربی خون بالایی دارند یا رژیم دارند مناسب می باشد.

همچنین در تهیه این نوع کتلت از هیچ گونه گوشتی استفاده نمی شود بنابراین اشخاص گیاهخوار نیز می توانند از آن نوش جان کنند.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه کتلت رژیمی را یاد بگیرید.

کتلت رژیمی

مواد موردنیاز

سیب زمینی متوسط : ۴ عدد
پیاز : ۲ عدد
پودر سوخاری : ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، ادویه و زردچوبه : به مقدار لازم
ریحان و مرزه خشک و پودر شده : ۱ قاشق غذاخوری
روغن کنجد برای سرخ کردن : به مقدار لازم

طرز تهیه

سیب زمینی ها را پوست کنده و با رنده ریز رنده کنید.

پیاز را هم مانند سیب زمینی رنده کنید.

سیب زمینی رنده شده، پیاز رنده شده، نمک و فلفل و ادویه، ریحان خشک شده و پودر سوخاری را با هم مخلوط و خوب ورز دهید.
از این مایع به اندازه گردوهای بزرگ کف دست تان باز کرده و در روغن کنجد سرخ کنید.

نکته

در طرز تهیه این کتلت به دلیل استفاده نکردن از تخم مرغ و گوشت قرمز یک غذای عالی و رژیمی برای کسانی است که چربی خون و کلسترول بالایی دارند. به همین دلیل هم برای سرخ کردن کتلت ها از روغن کنجد طبیعی استفاده می شود.

گیاهخواران عزیز می توانند سبزیجاتی مانند پیازچه را خرد کرده و به مایع کتلت اضافه کنند.

منبع : beytoote.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *