پیتزا راتاتویی

طرز تهیه پیتزا راتاتویی و عکس آن

پیتزا راتاتویی پیتزایی متفاوت و منحصر به فرد می باشد که امروز می خواهیم طرز تهیه آن را برای شما دوستان عزیز آموزش بدهیم.

در تهیه این پیتزا از هیچ گونه گوشتی استفاده نمی شود و با استفاده از سبزیجات مختلف درست می شود ، بنابراین گیاهخواران و افرادی که رژیم دارند می توانند این پیتزا را در خانه درست کرده و نوش جان کنند.

پیتزا راتاتویی فرانسوی است.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه پیتزا راتاتویی را یاد بگیرید.

پیتزا راتاتویی

مواد موردنیاز

۳۴۰ گرم خمیر پیتزا منجمد

یک عدد فلفل دلمه ای

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون

دو فنجان بادمجان که مکعبی بریده شده باشد.

یک چهارم قاشق چای خوری نمک

شش حبه سیر که ریز خرد شده باشند.

یک فنجان کدو سبز که نازک برش خورده باشد.

یک فنجان کدو که نازک برش خرده باشد.

یک قاشق غذا خوری پونه کوهی تازه و خرد شده

یک دوم فنجان سس مارینارا (یک نوع سس ایتالیایی که از ترکیب گوجه فرنگی، سیر، سبزیجات معطر و پیاز درست می شود)

دو قاشق غذا خوری سرکه بالزامیک

یک قاشق غذاخوری آرد ذرت

۸۵ گرم پنیر موزارلا، به قطعات کوچک تکه تکه شده باشد.

سه چهارم فنجان اسلایس های بسیار نازک پیاز قرمز

یک چهارم فنجان پنیر پارمسان رنده شده

یک سوم فنجان برگ های تازه ریحان تکه تکه شده

یک دوم قاشق چای خوری فلفل قرمز خرد شده

طرز تهیه

خمیر پیتزای منجمد شده را به مدت ۳۰ دقیقه در دمای اتاق بگذارید و رویش را بپوشانید.

شعله یا قسمت بالایی فر را روشن کنید و بگذارید فر گرم شود.

فلفل دلمه ای را از طول به دو قسمت تقسیم کنید، دانه ها و محتویاتش را خالی کنید.

دو نیمه فلفل را در حالی که پوستشان رو به بالا است روی یک سینی پخت پوشیده شده از فویل قرار دهید. به مدت ۱۲ دقیقه یا تا زمانی که سطحشان کمی سیاه شود اجازه دهید در فر بمانند.

فلفل ها را در فویل بپیچید، محکم ببندید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه بمانند. سپس پوستشان را بکنید و به قطعات ضخیم تقسیمشان کنید.

یک سینی سنگین را داخل فر قرار دهید، فر را تا دمای ۵۰۰ درجه فارنهایت ( ۲۶۰ سانتی گراد ) گرم کنید.

یک ماهی تابه بزرگ نچسب را روی شعله متوسط رو به بالا گرم کنید. یک قاشق غذا خوری روغن اضافه کنید، ماهی تابه را تکان دهید تا همه سطح آن چرب شود.

بادمجان ها را اضافه و ۳ دقیقه سرخشان کنید. یک چهارم قاشق چای خوری نمک و سیر را هم به آن اضافه کنید و ۲ دقیقه سرخ کنید.

ترکیب بادمجان را از ماهی تابه خارج کنید و کنار بگذارید.

کدو سبز، کدو و پونه کوهی را به ماهی تابه اضافه کنید و ۳ دقیقه سرخ کنید. ترکیب کدو سبز را از ماهی تابه خارج کنید، کنار بگذارید.

سس مارینارا و سرکه بالزامیک را ترکیب کنید.

خمیر پیتزا را تبدیل به دایره ای ۳۵ سانتی تبدیل کنید. آن را با یک چنگال آزدانه سوراخ کنید. سینی سنگین را از فر بیرون بیاورید، روی آن کمی آرد ذرت بریزید.

خمیر را روی سینی قرار دهید. به مدت ۵ دقیقه در دمای ۵۰۰ درجه فارنهایت بپزید و از فر بیرون بیاورید.

میکس مارینارا که درست کرده بودید را روی سطح خمیر بمالید اما همه خمیر را آغشته نکنید و یک مرز یک سانتی با لبه ها ایجاد کنید.

روی سس، نیمی از پنیر موزارلا را بریزید و روی پنیر ترکیب کدو سبز را بچینید.

باقی موزارلا، ترکیب بادمجان، فلفل دلمه ای (قبلا پخته و خرد کردیم) و حلقه های پیاز را روی مواد قبلی قرار دهید.

روی این مواد پارمسان بریزید. ۱۰ دقیقه یا تا زمانی که رویه پیتزا کامل شود به پختن ادامه دهید. روی پیتزا ریحان و فلفل خرد شده بریزید و آن را به ۸ قسمت تقسیم کنید.

اطلاعات تغذیه ای

کالری: ۱۵۶۸

چربی در یک وعده: ۴۶٫۴ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۱۹٫۶ گرم

چربی غیر اشباع: ۴٫۸ گرم

پروتئین در یک وعده: ۶۰ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۲۲۰ گرم

فیبر در یک وعده: ۴۰ گرم

کلسترول در یک وعده: ۸۰ میلی گرم

آهن در یک وعده: ۱۲ میلی گرم

سدیم در یک وعده: ۲۳۴۰ میلی گرم

کلسیم در یک وعده: ۴۰۸ میلی گرم

منبع : kermany.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *