سوپ هویج و عدس تند

طرز تهیه سوپ هویج و عدس تند و عکس آن

سوپ هویج و عدس تند را امروز می خواهیم برای شما دوستان عزیز آموزش بدهیم.

این سوپ دارای طعمی خوشمزه و فوق العاده می باشد.

شما می توانید سوپ هویج و عدس تند را به عنوان پیش غذا برای مهمانی های خود درست کنید.

اگر از طرفدارهای غذای تند هستید مطمئنا این سوپ نظرتان را جلب خواهد کرد.

اگر هم زیاد غذای تند دوست ندارید باید بگویم فلفل می تواند باعث افزایش سوخت و ساز بدنتان شود این یعنی می تواند کمی به کاهش وزن نیز کمک کند.

همچنین این سوپ خوش طعم سرشار از آهن است که استفاده اش مخصوصا برای خانم ها بسیار توصیه می شود.

درست کردن این سوپ زمان زیادی نیز لازم ندارد و می توانید آن را در کمتر از نیم ساعت آماده کنید، همچنین می توانید از زودپز نیز برای پختش بهره ببرید.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه آن را یاد بگیرید.

سوپ هویج و عدس تند

مواد موردنیاز

دو قاشق غذا خوری بذر زیره

به اندازه یک بند انگشت قطعات فلفل تند

۲ قاشق غذا خوری روغن زیتون

۶۰۰ گرم هویج، شسته و رنده شده ( نیازی به پوست کندن نیست )

۱۴۰ گرم عدس قرمز

یک لیتر آب سبزیجات داغ

۱۲۵ میلی لیتر شیر

ماست ساده و نان برای سرو کردن

طرز تهیه

یک ماهی تابه بزرگ را روی حرارت گرم کنید و زیره و فلفل را به صورت خشک به مدت یک دقیقه درون آن تفت دهید یا می توانید تفت دادن را تا زمانی ادامه دهید که شروع به حرکت در ماهی تابه کنند و عطر خود را پخش کنند.

نیمی از بذرها را با یک قاشق غذا خوری بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

روغن، هویج، عدس، آب سبزیجات و شیر به ماهی تابه اضافه کنید و به جوش بیاوریدش. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه یا تا زمانی که عدس ها متورم و نرم شوند بجوشد.

محتویات ماهی تابه را داخل مخلوط کن بریزید تا نرم شوند ( البته می توانید هم مخلوطشان نکنید ). برای طعم گرفتن به سوپ چاشنی (نمک و ….) بزنید زیره ای که کنار گذاشتید را روی غذا بریزید و به همراه ماست و مقداری نان سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای

موادی که در این دستور پخت به کار رفته برای ۴ وعده است. هر وعده شامل یک کاسه سوپ است.

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این سوپ است.

کالری: ۲۳۸

چربی در یک وعده: ۷ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۱ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۳۴ گرم

قند در یک وعده: ۰ گرم

فیبر در یک وعده: ۵ گرم

پروتئین در یک وعده: ۱۱ گرم

سدیم در یک وعده: ۰٫۲۵ گرم

منبع : kermany.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *