خوراک مرغ و بادام هندی

طرز تهیه خوراک مرغ و بادام هندی

خوراک مرغ و بادام هندی غذایی است که امروز می خواهیم برای شما دوستان عزیز آموزش بدهیم.

خوراک مرغ و بادام هندی دارای طعمی خوشمزه و فوق العاده می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این خوراک را یاد بگیرید.

خوراک مرغ و بادام هندی

مواد موردنیاز برای خوراک

۳ قاشق غذاخوری سس سویای کم نمک
۴ قاشق چای خوری آرد ذرت
به تعداد افراد سینه یا ران مرغ پوست گرفته و پخته شده
۱/۲ فنجان عصاره مرغ کم نمک
یک قاشق غذا خوری عسل
۲ قاشق چای خوری روغن کنجد
۳/۴ فنجان یا پیمانه اندازه گیری پیاز خرد شده
۱/۲ فنجان کرفس خرد شده
۱/۲ فنجان فلفل قرمز
۱ قاشق غذا خوری پوست رنده شده زنجبیل تازه
۲ حبه سیر خرد شده
۱/۴ فنجان بادام زمینی بو داده شده کم نمک

طرز تهیه خوراک

۱ قاشق غذا خوری سس سویا، ۲ قاشق چای خوری آرد ذرت و مرغ ها را در یک کاسه بزرگ ریخته و به خوبی مخلوط کنید.

همچنین در یک کاسه دیگر سس این خوراک شامل ۲ قاشق غذاخوری سس سویا، ۲ قاشق چای خوری آرد ذرت، عصاره مرغ، و عسل را مخلوط کرده به هم بزنید تا ترکیب شوند.

مرغ آغشته به سس را به مدت ۳ دقیقه در یک ماهیتابه بزرگ با​​ مقدار کم روغن سرخ کردنی تفت دهید تا طلایی شود، در همین زمان پیاز، کرفس، فلفل را اضافه کرده و مخلوط را به هم بزنید تا یکدست شود.

در مرحله بعد زنجبیل و سیر را به محتویات خوراک اضافه کرده و هم بزنید.

در یک ظرف دیگر با مقدار بسیار کم روغن بادام هندی‌ها را تفت دهید تا اندکی نرم شود، می‌توانید این کار را با استفاده از بخار پز کردن آن‌ها نیز انجام دهید و در مرحله نهایی بادام‌ها را به خوراک اضافه کنید و با مقداری سبزی معطر تزئین کنید.

مواد لازم برای برنج خوراک

یک قاشق غذا خوری روغن کانولا

۱/۲ پیمانه پیاز خرد شده

۲ قاشق چای خوری زنجبیل تازه رنده شده و پوست کنده

برنج به مقدار لازم

طرز تهیه برنج

روغن کانولا را در یک ماهی تابه بزرگ روی حرارت متوسط رو به بالا بریزید، سپس پیاز خرد شده و زنجبیل را به آن اضافه کنید.

سپس روغن را به همراه پیاز و زنجبیل به مدت ۲ دقیقه به هم بزنید.

در مرحله آخر این ترکیبات را به مقداری برنج آبکش شده اضافه کنید و برنج را دم بگذارید.

اطلاعات تغذیه ای

۲۵۷ کالری

۹ گرم چربی

۲۶ گرم پروتئین

۱۷ گرم کربوهیدرات

۱. ۹ گرم فیبر

۶۳ میلی گرم کلسترول

۲ میلی گرم آهن

۵۸۴ میلی گرم سدیم

۴۵ میلی گرم کلسیم

نکته

این خوراک برای کودکان و زنان باردار در صورت نداشتن حساسیت به بادام هندی و افراد با سیستم ایمنی ضعیف بسیار مفید است.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *