املت قارچ و اسفناج

طرز تهیه املت قارچ و اسفناج و عکس آن

املت قارچ و اسفناج را امروز می خواهیم برای شما دوستان عزیز آموزش بدهیم.

این املت جزو غذاهای رژیمی می باشد و دوستداران زیادی دارد.

قارچ و اسفناج سبزیجاتی هستند که فیبر بسیار بالایی دارند و در کنار پروتئین موجود در تخم مرغ، انرژی پایدار و بسیار عالی برایتان فراهم می آورند. اسفناج دارای آهن نیز می باشد که برای تامین انرژی و سرحال بودن، الزامی است. در این املت از پنیر نیز استفاده شده، پنیر را می توان هم منبع پروتئین دانست و هم چربی های سالم.

در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه املت قارچ و اسفناج را یاد بگیرید.

املت قارچ و اسفناج

مواد موردنیاز

۲ قاشق چای خوری روغن زیتون

یک دوم فنجان قارچ برش خورده

یک دوم فنجان اسفناج

یک هشتم قاشق چای خوری نمک

۲ عدد تخم مرغ بزرگ

یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه

یک قاشق غذا خوری پنیر فتا

طرز تهیه

یک قاشق غذا خوری روغن را در یک ماهی تابه نچسب، روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. قارچ ها را اضافه کنید، سرخشان کنید تا طلایی شوند، حدود ۳ دقیقه.

اسفناج و نیمی از نمک را هم به قارچ اضافه کنید و به مدت ۳۰ ثانیه سرخ کنید. میکس قارچ را درون یک بشقاب یا کاسه ی کوچک قرار دهید. ماهی تابه را تمیز کنید.

تخم مرغ ها را در یک کاسه کوچک بشکنید. با استفاده از یک چنگال خوب، تخم مرغ ها را بهم بزنید. باقی مانده نمک و فلفل را اضافه کنید.

یک قاشق چای خوری روغن باقی مانده را داخل همان ماهی تابه، روی حرارت متوسط گرم کنید.

تخم مرغ ها را اضافه کنید و سپس دور تا دور ماهی تابه بچرخانید.

تخم مرغ را به خوبی در ماهی تابه پخش کنید تا قسمت نپخته ای باقی نماند.

بعد از ۲ دقیقه که به خوبی تخم مرغ را پخش کردید و پختید، میکس قارچ را روی نیمی از تخم مرغ بریزید، سپس روی آن پنیر بریزید. وقتی تخم مرغ از کف به رنگ قهوه ای در آمد، نیمه ای که روی آن چیزی نیست را روی نیمه دیگر برگردانید.

سپس تخم مرغ را داخل یک بشقاب قرار دهید و سرو کنید.

اطلاعات تغذیه ای

مواد گفته شده در این دستور پخت برای یک وعده آمده است.

اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد نیز مربوط به همین یک وعده از املت قارچ و اسفناج است.

کالری: ۲۶۹

چربی در یک وعده: ۲۱ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۵٫۹ گرم

چربی غیر اشباع در یک وعده: ۱۰٫۲ گرم

چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۲٫۹ گرم

پروتئین در یک وعده: ۱۶ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۴ گرم

فیبر در یک وعده: ۱ گرم

کلسترول در یک وعده: ۳۷۸ میلی گرم

آهن در یک وعده: ۲ میلی گرم

سدیم در یک وعده: ۴۵۰ میلی گرم

کلسیم در یک وعده: ۱۴۷ میلی گرم

منبع : kermany.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *