شب ها زیاد غذا نخورید

شب ها زیاد غذا نخورید

شب ها زیاد غذا نخورید : برای داشتن اندام متناسب و جلوگیری از چاقی بهتر است شب ها زیاد غذا نخورید.

در ادامه با ما همراه باشید.

شب ها زیاد غذا نخورید

به نقل از medicalnewstoday و به گزارش و ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان ؛ بسیاری از افراد برای کاهش وزن از رژیم‌های غذایی لاغری استفاده می‌کنند؛ بیشتر آن‌ها در طول روز، در محل کار یا اداره بر رعایت رژیم غذایی خود اصرار دارند و حتی ساعت‌ها چیزی نمی‌خورند، اما زمانی که در حال بازگشت از محل کار هستند یا به خانه رسیده اند به میزان فراوان غذا می‌خورند و دچار پرخوری می‌شوند.

کارشناسان اعتقاد دارند مصرف انواع خوراکی و تنقلات در ساعت‌های پایانی شب سبب چاقی و اضافه وزن در افراد می‌شود.

پژوهش‌ها نشان می‌دهند؛ شب ها به دلیل در اختیار قرار داشتن مواد غذایی در آشپزخانه یا رستوران‌ها و آزاد بودن وقت، فرد کمتر می‌تواند در مقابل وسوسه خوردن مواد غذایی مقاومت کند.

همچنین در شب، دگرگونی‌های هورمونی بیشتر است و به دلیل ترشح هورمون کورتیزول افراد تمایل بیشتری به مصرف غذا پیدا می‌کنند.

پژوهش درباره اثر هورمون‌های ایجاد کننده گرسنگی در شب به وسیله دانشمندان دانشگاه جان هاپکیز انجام شده و در یک مجله معتبر به چاپ رسیده است.

کارشناسان توصیه می‌کنند افراد وعده صبحانه و نهار مقوی و شام سبک در ساعت‌های اولیه شب میل کنند و چنانچه تا زمان خواب احساس گرسنگی کردند از خوراکی‌های سالم مانند ماست، میوه و برخی دمنوش‌های گیاهی استفاده کنند.

گرسنه ماندن در طول ساعت‌های کاری به مدت طولانی سبب خستگی فراوان و تمایل به خوردن مواد غذایی در شب می‌شود که به دلیل ساعت خواب و تحرک نداشتن این خوراکی‌ها بیشتر به قند و چربی و اضافه وزن در فرد تبدیل می‌شوند.

البته برخی افراد نیز دارای اختلال غذا خوردن در نیمه شب و حتی پس از خوردن میزان زیاد شام هستند که این افراد باید به پزشک متخصص مراجعه کنند تا مشکل آن‌ها شناسایی و راهکار‌های درمانی برایشان در نظر گرفته شود.

منبع : yjc.ir

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *