راهکارهایی برای تمدد اعصاب

راهکارهایی برای تمدد اعصاب

راهکارهایی برای تمدد اعصاب : در پست امروز برای شما دوستان عزیز از راه ها و روش هایی می گوییم که شما می توانید با استفاده از آن ها به اعصاب خود استراحت بدهید.

در ادامه با ما همراه باشید و این مطلب را بخوانید.

راهکارهایی برای تمدد اعصاب

به نقل از readersdigest راهکارهای غیر خوراکی برای تمدد اعصاب و دور ماندن از حالات روانی یاد شده وجود دارد که در اینجا به ۵ نوع آنها اشاره شده است:

خندیدن

دیدن کمدی مورد علاقه و خندیدن، می‌تواند متابولیسم شما را بهبود بخشد و روحیه شما را بهتر کند. تحقیقات نشان می‌دهد که یک ساعت خنده شدید می‌تواند به میزان نیم ساعت تمرین ورزشی از شما کالری بسوزاند.

تحرک کافی

از جلوی تلویزیون برخیزید و دور خانه بچرخید چون تحقیقات نشان می‌دهد که افراد در هنگام تماشا کردن تلویزیون به میزان ۴۰ درصد موادغذایی بیشتری می‌خورند.

قرارگیری در معرض نور خورشید

حالا که روزها کوتاه‌تر شده‌اند، تاریک شدن زودهنگام هوا سبب می‌شود تا شما زودتر از تابستان به خانه بروید و به دنبال خوردن غذاهای پر کالری باشید. بهتر است تا در طول روز اندکی پیاده روی کنید و در زیر نور خورشید قرار گیرید. حتی اگر هوای بیرون ابری و یا بارانی است، ترکیب نور روزانه و اندکی حرکات ایروبیک می‌تواند شما را سرحال کند.

استراحت دادن به مغز

۳۰ ثانیه کافیست تا استرس شما جای خود را به آرامش بدهد. برای اینکار باید ذهن خود را به سمت موضوعات جالب و مثبت منحرف کنید. با تصور هر چیزی که به شما انرژی مثبت می‌دهد، شروع کنید؛ تمام فکرهایی که برای مدت کوتاهی می‌تواند لبخند را روی لبان شما بیاورد، می‌تواند شما از یک فرد عصبی به فردی آرام تبدیل کند.

تنفس عمیق

روش آخر تمدد اعصاب که نیازی به ابزار ندارد، تنفس طبیعی است. نفس عمیقی بکشید و تنش و اضطراب را با بازدم به بیرون بفرستید.

به آرامی دم و بازدم داشته باشید؛ وقتی که هوا را داخل می‌دهید، مطمئن شوید که ریه‌هایتان کاملاً از هوا پر می‌شود، سپس تمام این هوا را به بیرون بدمید. این دم و بازدم را تا جایی که می‌توانید و احساس راحتی می‌کنید ادامه دهید.

منبع : متن از سلامانه و عکس از dontletmeflyawayfromyou.blogspot.nl

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *