دویدن

بیشتر از دویدن کالری می سوزانید

تمرینی که بیشتر از دویدن کالری می سوزانید : بیشتر افراد وقتی به فکر تناسب اندام هستند به فکر دویدن و سوزاندن کالری و کاهش وزن می افتند.تمرینی هست که ۶ برابر بیشتر از دویدن کالری می سوزانید.

بیشتر از دویدن کالری می سوزانید

ما می‌دانیم که شما عاشق یاد گرفتن تکنیک‌های جدید برای حفظ سلامت خود و داشتن اندامی ایده آل هستید، بنابراین راه کار جدیدی برای شما داریم :

و آن چیزی نیست جز : دویدن به عقب! تکنیکی که روز به روز طرفداران فراوانی در سراسر دنیا جذب آن می‌شوند.

چرا برای کاهش وزن مفید است؟

یک تمرین کاملاً قلبی عروقی، نه تنها کالری زیادی می‌سوزاند، بلکه ورزشی کامل که تمام عضلات را درگیر می‌کند، به ویژه بر ماهیچه‌های چهار سر ران تاثیرگذار است.

فقط ۱۰۰ گام قدم زدن به سمت عقب برابر است با ۱۰۰۰ گام معمول به سمت جلو و یک پرش به سمت عقب برابر است با ۶ پرش به سمت جلو! سوزاندن چربی‌هایی که در آرزویش هستید، حال آنکه در زمان نیز صرفه جویی نموده‌اید! ثانیه‌ها ارزشمندند، درست است؟

مزایای دویدن به عقب

کشش ران‌ها و عضلات

دویدن به عقب عضلات را بدون آنکه فشار فراوانی بر زانوها وارد آورد، قوی می‌سازد. همچنین کمک می‌کند تا گروهی از عضلات که در دویدن عادی درگیر نیستند، تقویت شوند، از جمله ساق پا، ماهیچه ساق و ماهیچه چهارسر.

مانع از آسیب شده و موجب توانبخشی زانوها می‌گردد

هنگامی که رو به جلو می‌دوید، همواره یک حرکت را تکرار می‌کنید، که منجر به عدم تعادل خطرناک و مشکلات حاد زانوها می‌گردد. دویدن به عقب از تاثیر تهاجمی بر زانوها می‌کاهد و بین گروهی از عضلات درگیر تعادل برقرار می‌کند. این امر نه تنها عملکرد فرد را بهبود می‌بخشد، بلکه احتمال آسیب را کاهش می‌دهد.

دید جانبی را بهبود بخشیده و متعادل می‌سازد

دویدن به سمت عقب کمک می‌کند تا دید جانبی تقویت و متعادل گردد، از آنجایی که شما روبروی خود را نمی‌بینید، حواس دیگر همچون قوه شنیداری تقویت می‌شود.

برای عملکرد مغز مفید است

تغییر در ورزش معمول و تحرک عضلات در جهت مخالف موجب می‌شود تا مغز به گونه‌ایی متفاوت بیاندیشد و عکس‌العمل نشان دهد.
وضعیت ایستادن و نشستن را بهبود می‌بخشد

مادامی که به عقب می‌دوید، مجبورید ستون فقرات را صاف نگه ‌دارید. همچنین دویدن به عقب از دردهای کمر که در دویدن‌های معمول ایجاد می‌شود، می‌کاهد.

عضلات شکم را تقویت می‌کند

ستوان فقرات صاف و عضلات شکمی قوی، دست به دست یکدیگر می‌دهند. هنگامی که با ستون فقرات صاف می‌دوید، عضلات شکمی کار خود را به درستی انجام می‌دهند.

توصیه‌های عمومی

چنانچه در صدد هستید تا دویدن به عقب را امتحان کنید، توصیه می‌شود که تا در مکان‌های مخصوص یا از مسیرهایی که به خوبی می‌شناسید، آغاز نمائید. مسیرهای دارای خط‌کشی شما را هدایت می‌کنند.

اگر به دویدن در آسفالت می‌اندیشید، بهترین مسیر، مسیرهایی هستند که روی زمین دارای علائم دیداری هستند.
اگر چندان مشتاق جلب توجه نیستید و یا موقعیت دویدن در بیرون از خانه را ندارید، بهتر است از روی تردمیل آغاز نمائید.

منبع : ibanoo.ir

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *