پودینگ شکلات نعنا

دستور پخت پودینگ شکلات نعنا و عکس آن

پودینگ شکلات نعنا دسری است که امروز از آن برایتان می گوییم.

اگر شما هم عاشق دسرهای شکلاتی هستید پس در ادامه با ما همراه باشید تا دستور تهیه آن را یاد بگیرید.

پودینگ شکلات نعنا

مواد موردنیاز

۳ فنجان شیر
یک دوم فنجان برگ های تازه نعنا
دو سوم فنجان شکر
یک چهارم فنجان نشاسته ذرت
۳ قاشق غذا خوری کاکائو غیر شیرین
یک هشتم قاشق چای خوری نمک
۳ عدد زرده تخم مرغ بزرگ، کمی بهم زده شده باشد
یک دوم قاشق چای خوری عصاره وانیل
۵۶ گرم شکلات نیمه شیرین، تکه تکه شده
شاخه های نعنا ( اختیاری )

دستور پخت

شیر را در یک ماهی تابه گود کوچک و روی حرارت متوسط رو به بالا گرم کنید. دقت کنید که شیر را نجوشانید فقط تا اندازه ای گرم کنید که حباب های کوچک اطراف لبه های ماهی تابه پیدا شوند. سپس شیر را از روی حرارت بردارید و نعنا را به آن اضافه کنید، اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. میکس شیر را را از صافی عبور دهید و به داخل یک کاسه بریزید. شیر را کنار بگذارید. باقی مانده نعنا را دور بریزید. شیر را به ماهی تابه بازگردانید، شکر، نشاسته ذرت، کاکائو و نمک را اضافه کنید. ماهی تابه را روی دمای متوسط بازگردانید. به جوش بیاوریدش. مرتب ترکیب را بهم بزنید تا حالتی غلیظ به خود بگیرد.
زرده های تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط قرار دهید. به تدریج نیمی از شیر داغ را به آن اضافه کنید، ترکیب را مرتب با یک قاشق بهم بزنید. ترکیب تخم مرغ را به ماهی تابه اضافه کنید، به جوش بیاوردیش و مرتب آن را بهم بزنید. به مدت یک دقیقه و یا تا زمانی که ضخیم شود به پختن ادامه دهید. از روی حرارت بردارید، وانیل و شکلات را اضافه کنید، بهم بزنید تا شکلات آب شود. پودینگ را به داخل یک کاسه بریزید. با یک سلفون روی کاسه را بپوشانید. اجازه دهید خنک شود. اگر دوست داشتید، هنگام سرو می توانید با شاخه های نعنا تزئینش کنید.

اطلاعات تغذیه ای

موادی که در این دستور پخت گفته شد برای ۶ وعده بود. هر وعده شامل دو سوم فنجان پودینگ می شود.
اطلاعاتی که در ادامه خواهد آمد مربوط به یک وعده از این غذا است.
کالری: ۲۲۷
کالری از چربی در یک وعده: ۲۵ درصد
چربی در یک وعده: ۶٫۴ گرم
چربی اشباع در یک وعده: ۳٫۲ گرم
چربی غیر اشباع در یک وعده: ۲٫۵ گرم
چربی دارای حلقه های غیر اشباع در یک وعده: ۰٫۴ گرم
پروتئین در یک وعده: ۶٫۷ گرم
کربوهیدرات در یک وعده: ۳۹٫۴ گرم
فیبر در یک وعده: ۱٫۲ گرم
کلسترول در یک وعده: ۱۰۵ میلی گرم
آهن در یک وعده: ۱٫۱ میلی گرم
سدیم در یک وعده: ۱۰۶ میلی گرم
کلسیم در یک وعده: ۱۷۳ میلی گرم

منبع : Cooking Light ، ترجمه توسط سایت kermany.com ، کاری از گروه ترجمه به اندام دکتر کرمانی

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *