پای سبزیجات

دستور پخت پای سبزیجات و عکس آن

پای سبزیجات هم از جمله آن خوراک هایی است که فقط با سبزیجات درست شده ، بنابراین برای گیاهخواران پیشنهاد ویژه ای است.

در ادامه با ما همراه باشید.

پای سبزیجات

مواد موردنیاز

سیب زمینی ۲ تا ۳ عدد
کلم بروکلی ۲۰۰ گرم
بادمجان متوسط ۲ عدد
هویج ۲ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
قارچ ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آب ۱/۵ پیمانه
کره ۳۰ گرم
خمیر یوفکا ۲۰۰ گرم
پوره گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه به میزان لازم و پودر آویشن در صورت دلخواه
پنیر موزارلا به میزان لازم

دستور پخت

فر رو روشن می کنیم و روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیمش می کنیم. بادمجان، قارچ، گلم بروکلی و هویج رو خرد می کنیم. هویج رو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم تا موقع پخت کاملاً پخته بشه.(البته اگر هر ۴ مواد را نگینی خرد کنید پای سبزیجاتتون بهتر درمیاد)

سبزیجات خرد شده رو داخل یک کاسه میریزیم و روغن زیتون رو به همراه کمی نمک و پودر فلفل بهشون اضافه و با هم مخلوط می کنیم.

مخلوط سبزیجات رو که مزه دار کردیم داخل یک ظرف نشکن و مقاوم به حرارت میریزم و روی سبزیجات رو پوره گوجه فرنگی میریم و سپس ظرف رو داخل فر از قبل گرم شده قرار میدیم تا برای ۴۰ تا ۴۵ دقیقه بپزه و طعم دار بشه. تو این مدت یکی دو بار مخلوط سبزیجاتمون رو به هم میزنیم.

در فاصله ای که بقیه سبزیجات دارن پخته میشن، سیب زمینی رو همراه با مقداری آب و کمی نمک، آبپز می کنیم و بعد از پخته و سرد شدن اون ها رو پوست کنده و با کمک چنگال و یا میشر اون رو به صورت پوره در میاریم.

آب رو داخل یک تابه دیواره دار می ریزیم و روی حرارت قرار میدیم.وقتی که گرم شد کره رو به همراه شیر بهش اضافه میکنیم.

اجازه میدیم تا مایع به جوش بیاد و بعد سیب زمینی پوره شده رو اضافه میکنیم و با هم مخلوط می کنیم و مرتب به هم میزنیم. بعد از ۴ تا ۵ دقیقه مخلوط رو از روی حرارت بر میداریم.

اجازه میدیم تا کمی از حرارت بیفته .تو این فاصله ورقه های یوفکا رو که از قبل از یخچال خارج کردیم رو روی تخته قرار میدیم و به صورت نواری برش می زنیم.

تکه های ورقه های یوفکا رو داخل یک کاسه ریخته و مخلوط شیر و سیب زمینی روی اون میریزیم و با هم مخلوطشون می کنیم.

و نهایتاً سبزیجات پخته و مزه دار شده رو به مخلوط خمیری اضافه می کنیم و خوب با هم هم میزنیم.

حالا مخلوط پای رو داخل قالب می ریزیم و سطحش رو یکنواخت میکنیم. اگر دوست داشته باشین تا طعم پنیر رو بیشتر حس کنین می تونین لا به لای سبزیجات رو پنیر بریزین.

حالا روی پای رو با پنیر می پوشونیم و در صورت تمایل کمی پودر آویشن روی اون می پاشیم و قالب یا ظرف پای رو داخل فر قرار میدیم.

پای سبزیجاتمون رو برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد می پزیم. بعد از زمان داده شده قالب رو از فر خارج می کنیم و اجازه میدیم تا از حرارت بیفته چون اگر به صورت خیلی داغ سرو کنیم ظاهر قشنگی نداره و ممکنه از هم متلاشی بشه. روی پای رو هم با سبزیجات معطر خرد شده تزئین و سپس نوش جان می کنیم.

آشپز هدی شربتی

منبع : متن از 2nafare.com/طرز-تهیه-پای-سبزیجات-vegetable-pie-recipe/ و عکس از bettycrocker.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *