در زمان امتحانات این مواد غذایی را بخورید

در زمان امتحانات این مواد غذایی را بخورید

در زمان امتحانات این مواد غذایی را بخورید : خوراکی هایی را در ادامه معرفی می کنیم که پیشنهاد می کنیم در زمان امتحانات از آن ها بخورید.

در ادامه با ما همراه باشید.

در زمان امتحانات این مواد غذایی را بخورید

افراد در زمان امتحانات باید از همه گروه‌های غذایی به صورت متعادل استفاده کنند.

برخی از افراد تصور می‌کنند که هنگام مطالعه باید مواد غذایی شیرین را بیشتر مصرف کنند در حالی‌که این باوری اشتباه است، زیرا مطالعه کردن و درس خواندن عاملی برای سوزاندن کالری بیشتر نیست.

دانش آموزان و دانشجویان برای اینکه در زمان امتحانات با افت قند خون مواجه نشوند باید وعده‌های غذایی اصلی و میان وعده‌ها را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانند.

قندهای ساده مانند قند، شکر، آبنبات، شیرینی و شکلات، خرما و آبمیوه به سرعت قند خون را افزایش می‌دهند و سپس افراد با افت قند خون مواجه می‌شوند؛ اشخاص پس از مصرف قند‌های ساده برای مدت کوتاهی احساس شادابی و نشاط دارند اما پس از آن دچار رخوت و سستی می‌شوند، بنابراین دوباره به مصرف قندهای ساده روی می‌آورند و در طولانی مدت دچار اضافه وزن و چاقی می‌شوند.

دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات باید قندهای کمپلکس (پیچیده) مانند نان، برنج، ماکارونی و سیب‌زمینی را بیشتر استفاده کنند.

نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند قهوه اثر ۲ گانه‌ای دارند به این صورت که برخی از افراد با مصرف این ترکیبات هوشیار و برخی از آنها خواب‌آلود می‌شوند. بنابراین در صورتی‌ که نوشیدنی‌های کافئین‌دار مانند چای و قهوه به هوشیاری ما کمک کنند، می‌توانیم از این نوشیدنی‌ها در زمان امتحانات در حد متعادل استفاده کنیم.

مصرف فیبر نیز موجب می‌شود که دچار افت قند خون نشویم بنابراین دانش‌آموزان و دانشجویان در زمان امتحانات باید از میوه‌ها و سبزیجات، نان و بیسکویت‌های سبوس‌دار به مقدار کافی استفاده کنند، فیبر از نوسانات شدید قند خون جلوگیری می‌کند و قند خون را در یک سطح ثابت نگه‌ می‌دارد.

گفته های دکتر پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی

منبع : متن از yjc.ir و عکس از sites.psu.edu

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *