سالاد سیب زمینی

درست کردن سالاد سیب زمینی آمریکایی

تنوع در برنامه غذایی می تواند روحیه بخش و شادی آور باشد. می توانید با دستور تهیه معرفی شده در این مطلب سالاد سیب زمینی آمریکایی خوشمزه درست کنید.

سالاد سیب زمینی از آن سالاد های خاصی است که عاشقش می شوید چون هم بافت نرم در آن پیدا می شود هم بافت های ترد. اگر ورزشکار هستید مطمئناً از دیدن مواد موجود در سالاد خوشحال خواهید شد چون تمام چیزهایی که یک ورزشکار بعد از تمرین می خواهد در آن وجود دارد. سیب زمینی خود از منابع با کیفیت کربوهیدرات است و در کنارش تخم مرغ نیز دارد که پروتئین را تامین می کند سبزیجات دیگر نیز در این سالاد به کار رفته که علاوه بر مواد مغذی حاوی فیبر هستند. این سالاد را در کنار دیگر غذاها می توانید به کودک خود نیز بدهید چون هم ظاهری دلپذیر دارد و هم بسیار مقوی است.

مواد لازم

۳ عدد تخم مرغ

۹۰۰ گرم سیب زمینی

یک قاشق غذا خوری بعلاوه یک دوم قاشق چای خوری نمک

سه قاشق غذا خوری سرکه سفید

یک دوم از یک پیاز قرمز کوچک

یک ساقه بزرگ کرفس

یک دوم فنجان خیار شور برش خورده

یک دوم فنجان برگ جعفری

یک دوم فنجان مایونز

یک دوم قاشق چای خوری سس خردل

یک چهارم قاشق چای خوری پودر فلفل سیاه

روش پخت

تخم مرغ ها را در یک قابلمه قرار دهید و روی آنها آب سرد بریزید. آب را به جوش بیاورید، درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید ۱۴ دقیقه بجوشد. در همین طول یک کاسه بزرگ آب یخ آماده کنید. تخم مرغ ها درون کاسه آب یخ بریزید. اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه یا یا بیش از یک ساعت داخل آب بمانند تا زمانی که آماده استفاده شوند.

سیب زمینی ها را پوست بکنید و خرد کنید ( نه خیلی کوچک نه خیلی بزرگ ). سیب زمینی ها را درون یک قابلمه بزرگ قرار دهید و رویشان آب سرد بریزید. آب را به جوش بیاورید. یک قاشق غذا خوری نمک اضافه کنید. حرارت را کم کنید تا سیب زمینی ها آرام جوش بخورند، سیب زمینی ها را به مدت ۸ دقیقه یا تا زمانی که نرم و قابل مصرف شوند روی حرارت نگه دارید. سیب زمینی ها را از آب بیرون بیاورید و داخل یک کاسه قرار دهید، سپس روی آنها سرکه بریزید. به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید بمانند تا دمای آنها کم شود.

در این طول پیاز را به خوبی خرد کنید سپس با آب سرد آب کشی کنید و خشکشان کنید. کرفس، خیارشور و جعفری را هم خرد کنید. در یک کاسه بزرگ مایونز، پیاز، کرفس، خیارشور، جعفری، خردل، فلفل و یک دوم نمک باقی مانده را میکس کنید. تخم مرغ ها را پوست بکنید و خرد کنید.

سیب زمینی ها را که حالا سرد شده اند با سسی که درست کردید به آرامی مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها را نیز اضافه کنید. بلافاصله سرو کنید.

نکته: بهتر است این سالاد را بلافاصله بعد از آماده کردن سرو کنید اما اگر روی آن روکش بگذارید و در یخچال نگه دارید تا بیش از دو روز می ماند.

اطلاعات تغذیه ای

اطلاعات گفته شده برای ۶ وعده است. هر وعده شامل یک کاسه است

اطلاعاتی که در ادامه می آید مربوط به یک وعده از این غذا است.

کالری: ۲۱۸

کالری از چربی در یک وعده غذایی: ۵۴ درصد

پروتئین در یک وعده: ۵ گرم

چربی در یک وعده: ۱۳ گرم

چربی اشباع در یک وعده: ۲٫۳ گرم

کربوهیدرات در یک وعده: ۲۲ گرم

فیبر در یک وعده: ۱٫۸ گرم

سدیم در یک وعده: ۴۳۹ میلی گرم

کلسترول در یک وعده: ۸۸ میلی گرم

منبع : مجله دکتر کرمانی

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *