آرامش در لحظات پر استرس

خوب بودن در لحظات پر استرس

خوب بودن در لحظات پر استرس : وقتی که در شرایط پر استرس هستید ومی خواهید کاری مهم انجام دهید باید چه کار کنید تا موفق شوید؟

خوب بودن در لحظات پر استرس

همه ی ما در لحظاتی قرار می گیریم که بسیار سرنوشت ساز است و به لحظه بستگی دارد. در این لحظات بر حسب عادت بیشتر افراد دچار استرس می شوند و استرس وضعیت را بدتر می کند. فرض کنید در یک مسابقه گلف هستید و یک ضربه ی شما باقی ماند و اگر این ضربه را با موفقیت پشت سر بگذارید جایزه ی ۸۰۰ هزار دلار بیشتر خواهید برد و قهرمان خواهید شد و شرکت ها برای تبلیغ محول خود به شما پیشنهاد خواهند داد و می خواهید حتما اول شوید چون کسی نفر دوم را به یاد نمی آورد.

و یا در MBA بستکبال بازی می کنید و ۵ ثانیه ی آخر بازی است و توپ به شما می رسد و اگر شما پرتاب را درست انجام دهید تیم را قهرمان می کنید و یا اگر خراب کنید شما باعث باخت تیم شده اید. ممکن است افکاری مانند تمرینات ذهنی قبل از مسابقه به ذهنتان برسد.

کاری که افراد موفق در این لحظات انجام می دهند این است که فقط بر روی انجام کار تمرکز می کنند و اجازه نمی دهند افکارشان به سمت مسائلی مانند اگر نتوانم و یا اگر بتوانم برود. این افراد فقط بر روی انجام کار تمرکز می کنند همان کاری که بار ها و بارها انجام داده اند.

اگر در شرایط پراسترس فقط بر روی انجام کاری که بارها انجام داده اید تمرکز کنید می توانید کار خود را به بهترین نحو انجام دهید.

این استراتژی برای شرایط پراسترس بسیار کاربردی است.

جایگزینی

استرس همیشه کارایی شما را پایین می آورد و از بین بردن آن کار آسانی نیست. بهترین کاری که برای استرس می توان انجام داد این است که افکار استرس زا را با افکار مفید تر جایگزین کنید. جایگزینی افکار بسیار ساده است و نیاز به انرژی و تمرکز زیادی ندارد. شا نمی توانید با هیچ افکار خود را از بین ببرید ولی با افکار خود می توانید افرکار استرس زا را از بین ببرید.

منبع : سخرانی دارن هاردی

منبع : ویکی متن

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *