عصبانیت قبل غذا

خشمگین شدن هنگام گرسنگی و دلایل آن

خشمگین شدن هنگام گرسنگی : در این مورد افرادی هستند که علاقه به خوردن شیرینی باعث می شود پراخشگر شده و به نوعی همانند یک هیولا رفتار کنند.احتمالا این نوع افراد از Hanger رنج می برند. این ترکیب از ترکیب شدن دو جمله Hungry به معنی گرسنه و Angry به معنی خشمگین به وجود آمده است. در این شرایط فرد هنگام گرسنگی به صورت ناخود آگاه خشمگین می شود.

دلایل خشمگین شدن هنگام گرسنگی

معمولا معده خالی موجب برافروخته شدن وضعیت می شود، در نتیجه فرد دچار تحریک پذیری و تغییر خلق و خو می شود و ممکن است ناخواسته بر سر دیگران فریاد بزند.

برای این مشکل ذهنی می توانید افت گلوکز خون را مقصر بدانید و در واقع این خشم، واکنشی به استرس است. گلوکز برای مغز حکم سوخت را دارد، وقتی مغز متوجه می شود ذخیره گلوکزتان در حال تمام شدن است شروع به عصبانی شدن می کنید.

به همین دلیل است که خوردن میان وعده بلافاصله مشکل عصبانیت بر اثر گرسنگی را حل می کند. خوردن غذا فرآیند بازگردانی گلوکز به بدن را آغاز می کند. هر از گاهی داشتن مشکل عصبانیت بر اثر گرسنگی چیزی است طبیعی اما اگر به صورت مرتب و روزانه درگیر این مشکل باشید دیگر از حالت عادی خارج شده است.

خشم بر اثر گرسنگی اگر روزانه باشد به معنای داشتن مشکل متابولیک است. بدن جهت مهیا کردن انرژی برای مغز کار زیاد سختی در پیش ندارد. اگر مرتب دچار این حالت می شوید، ممکن است دلیلش این باشد که مغزتان از اعتیاد به قند رنج می برد. هرچه بیشتر کربوهیدرات های ساده بخورید، بدنتان هم بیشتر آنها را به عنوان سوخت می طلبد.

اما بدن برای کارایی بهتر باید با چندین نوع سوخت کار کند. این یعنی دیگر فقط روی یک نوع مواد مغذی تکیه ندارید و در صورت نبود یکی، از موارد دیگر استفاده می کنید بدون اینکه دچار خشم شوید.

میزان مصرف کربوهیدرات را محدود کنید تا بدنتان به سوزاندن چربی نیز عادت کند. هرچه بیشتر به چربی برای سوخت نیاز داشته باشید، بدنتان هم بیشتر آنزیم های مورد نیاز برای شکستن چربی ها را می سازد. با گذشت زمان فرآیند استفاده از چربی ساده تر می شود.

بهترین جا برای شروع: صبحانه. خوردن یک کیک یا شیرینی به همراه چای یا قهوه شیرین مانند مصرف گلوکز خالص است. بدتر از همه اینکه آماده تان می کند تا کل روز را وابسته به کربوهیدرات باقی بمانید. سعی کنید روز خود را برای مثال با املت سبزیجات شروع کنید با این کار پروتئین و چربی خواهید سوزاند و به شدت احتمال گرسنه شدنتان تا وعده بعدی کم خواهد شد.

میان وعده های قندی را در ادامه روز به حداقل برسانید. به جای این موارد می توانید از موز و کره بادام زمینی یا کراکرهای سبوس دار بعلاوه پنیر استفاده کنید. توصیه می شود از میان وعده هایی استفاده کنید که علاوه بر کربوهیدرات، چربی و پروتئین هم داشته باشند. این کار کمک می کند گوارش غذا کندتر شود و قند خونتان نیز ثبات داشته باشد.

در آخر یکی از مهم ترین چیزها برای تشخیص عصبانیت ناشی از گرسنگی این است که متوجه شوید دقیقا چه زمان هایی احساس خشم می کنید و مغزتان شما را به آن سمت سوق می دهد. اگر هنگام خشم متوجه گرسنگی هم شدید کمی مکث کنید و سر کسی که نزدیکتان است را از بدنش جدا نکنید! به جای این کار به سراغ یک میان وعده سالم بروید. با کنترل احساسات و تصمیم درست معده، مغز و عزیزانتان همگی از شما متشکر خواهند بود.

منبع : kermany.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *