حالت ترجیحی یوگا نیدرا

تمرین یوگا نیدرا [قسمت دوم]

تمرین یوگا نیدرا

کمر و پشت خود را صاف کنید, بازوهای خود را در اطراف خود بگذارید (یا با حالتی که احساس راحتی بیشتری دارید). نشستن در یک حالت راحت هم می تواند یک گزینه باشد, اما برخی افراد که از این حالت استفاده می کردند آن را ناموفق توصیف می کنند. اگر شما دراز کشیدن را انتخاب کردید, بدن خود را تاجایی که می توانید باز کنید, سرخود را در موقعیتی که بیشترین احساس راحتی را دارید قرار دهید.

حالت دراز کش یوگا نیدرا

چشمان خود را ببندید. پلک های خود را آرام کنید, اجازه دهید پلکهایتان آرام بسته شوند, سعی نکنید با فشار چشمان خود را ببندید.

حالت های تمرین یوگا نیدرا

چند نفس عمیق بکشید, از طریق بینی نفس را وارد شش های خود کنید و سپس از طریق دهان خود آن را خارج کنید. سعی کنید هوا به مدت ۱۰ ثانیه استنشاق کرده و سپس آن را بیرون بدهید.

حالت ترجیحی یوگا نیدرا

زمانی که ضبط به شما می گوید, تجسم کنید و بخش از بدن خود را ببینید. فقط بر روی بخش از بدن تمرکز کنید, به ذهن خود اجازه ندهید به سمت چیزهای دیگر پرت شود.

تجسم در یوگا نیدرا

این مرحله را ۴ بار تکرار کنید تا زمانی که همه اعضای بدن خود را تجسم کنید. شما باید الان به طور کامل احساس ریلکس بودن بکنید, تمام تنش ها رفته اند.

تجسم بخش های بدن در یوگا نیدرا

از تمام بدن خود آگاه باشید. اگر شما این کار را با تمام اجزای بدن خود انجام دادید, تمام بدن خود را جوری که در حال حاضر است تجسم کنید. برای برخی افراد, حاله های نورانی در اطراف خود تجسم می کنند.

بیدار شدن در یوگا نیدرا

برای بازگشت با آگاهی معمولی آماده شوید. انگشتان خود را برای چند لحظه به آرامی حرکت دهید, نفس عمیقی بکشید, و سپس چشمان خود را باز کنید. در حالت طبیعی انتظار می رود که از خواب یوگیک بیدار شده باشید, شما در حدود ۱۵ دقیقه و یا یک ساعت کامل بر می گردید.

حالت نشسته یوگا نیدرا

بازگشت به حالت نشسته. بلند نشوید, یا سعی نکنید خود را حرکت دهید. در حالت کریس کراس نبشینید و یا اگر پیشرفت زیادی داشتید در حالت لوتوس(حالتی شبیه چهار زانو)بنشینید.

بیدار شدن که مل از خواب یوگیک

اگر دوست دارید و یا زمان کافی دارید, با برخی از آساناس ها تمام کنید. این باعث می شود تا بدن شما به طور کامل بیدار شود, و به طور کامل از خواب یوگیک بیدار شود.

منبع : wikihow

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *