صبحانه

برخی صبحانه ها باعث افزایش وزن می شوند

برخی صبحانه ها باعث افزایش وزن : صبحانه یکی از مهمترین وعده هاست و در کاهش وزن هم می تواند موثر باشد ولی باید دقت داشت که برای صبحانه چه غذایی می خوریم.

برخی صبحانه ها باعث افزایش وزن

صرف نظر کردن از اولین وعده روز عادت سالمی به حساب نمی آید، چون یک صبحانه ی با کیفیت انرژی خوبی در طول روز به شما می دهد، احساس ولع شما را کاهش می دهدو ریسک ابتلا به بیماری های مزمن را پایین می آورد. در این مقاله به برخی از بدترین انتخاب ها برای وعده ی صبحانه اشاره شده است.

صبحانه نخوردن

مطالعات نشان داده اند که بیشتر افرادی که در رژیم غذایی خود موفق هستند، صبحانه مصرف می کنند. مصرف صبحانه، انرژی کافی برای ادامه ی روز را به شما می دهد.

اسموتی های آماده

اسموتی ها، نوشیدنی های بسیار سالمی هستند اما به شرطی که خود شما آن را در خانه تهیه کرده باشید. بالعکس، اسموتی هایی که در خارج از خانه تهیه شده و در سوپر مارکت ها به فروش می رسند، سرشار از قند هستند که نه تنها به سلامت شما هیچ کمکی نمی کنند، بلکه موجب افزایش وزن شما نیز می شوند.

آب میوه ها

برخلاف اینکه آب میوه، از اسموتی کالری کمتری دارد و سرشار از ویتامین های فراوان است، اما نباید روزخود را با آن آغاز کنید. آبمیوه فیبر ندارد و قندهای طبیعی آن بیشتر از نوشابه است. منابع مایع شکرهای طبیعی، در مقایسه با منابع جامد آن موجب افزایش بیشتری در قند خون و سطح انسولین می شود. تحقیقات نشان می دهد که مصرف آب میوه در وعده ی صبحانه، خطر ابتلا به دیابت را افزایش می دهد. در وعده ی صبحانه، به جای مصرف آب میوه از خود میوه و پروتئین های کم چرب مثل ماست چکیده استفاده کنید.

صبحانه به میزان بسیار کم

کم خوردن صبحانه، موجب افزایش وزن می شود. در مطالعه ای نشان داده شد افرادی که یک صبحانه ی پرکالری می خورند کمتر دچار افزایش وزن می شوند. محققان معتقدند که انسان در هنگام عصر دچار مقاومت به انسولین می شود، در نتیجه کالری کمتری می سوزاند.

کیک و کلوچه

بسیاری از مردم صبحانه ی خود را با کیک، کلوچه و انواع آن آغاز می کنند، اما این کلوچه ها باید بدون فیبر و پروتئین بوده و حاوی آرد فرآوری شده باشد. جالب است بدانید افرادی که در صبحانه ی خود از تخم مرغ استفاده می کنند بیشتر از دیگران کاهش وزن و چربی های شکمی را تجربه می کنند. یک صبحانه ی حاوی کربوهیدرات، تنها نیمی از خواص سیر کنندگی یک تخم مرغ را به همراه دارد.

غلات کامل فیبردار سرد

در این مورد، با کلمه ی غلات کامل فیبردار گول نخورید، چرا که این صبحانه حاوی قند، سدیم و کالری فراوان است. بهترین گزینه غلاتی هستند که به ازای هر ۱۰ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم فیبرداشته باشند.

ماست چکیده ی طعم دار

ماست چکیده اگر به شیوه ی سنتی تهیه شود، گزینه ی بسیار مفیدی برای صبحانه محسوب می شود، چون پروتئین آن دو برابر و قند آن نصف ماست معمولی است. اما متاسفانه این ماده با افزودن مواد طعم دار به یک جانک فود تبدیل شده است، چرا که این مواد سرشار از مواد مصنوعی و قند است. اگر می خواهید برای وعده ی صبحانه از ماست چکیده استفاده کنید، می توانید از انواع ساده و بدون افزودنی آن استفاده کنید و برای طعم دار کردن به آن کمی میوه ی تازه یا خشک اضافه کنید.

منبع : برنافیت

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *