با فواید و تاثیرات مثبت شنا آشنا باشید

با فواید و تاثیرات مثبت شنا آشنا باشید

با فواید و تاثیرات مثبت شنا آشنا باشید : شنا کردن برای بدن تاثیرات فوق العاده ای دارد ، در ادامه با ما همراه باشید تا از این ورزش دلنشین و مفرح بیشتر بدانید.

با فواید و تاثیرات مثبت شنا آشنا باشید

به نقل از medicalnewstoday و به گزارش و ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان ؛ ورزش مفرح و جذاب شنا دارای خواص درمانی منحصر به فردی برای سلامت انسان هاست، به همین دلیل توصیه می‌شود افراد از خردسالی با نظارت والدین و مراجعه به استخر‌های شنای سالم و با بهره گیری از تجربه‌های مربیان کارآزموده به آموزش این رشته بپردازند.

شنا در تمام سنین می‌تواند انجام شود و مزایای درمانی مختلفی دارد.

کارشناسان توصیه می‌کنند همه افراد در رده‌های سنی ۱۹ تا ۶۴ سال هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه به انجام ورزش و فعالیت‌های هوازی برای حفظ سلامت بپردازند که یکی از این ورزش‌ها می‌تواند شنا باشد.

شنا سبب تقویت عضله‌های قلب و تنظیم ضربان، افزایش حجم عضله‌ها و کنترل وزن می‌شود؛ زمان انجام این ورزش تعداد زیادی از ماهیچه و عضله‌های بدن درگیر می‌شوند در نتیجه شناگران از تناسب اندام مطلوبی برخوردارند.

پژوهش‌ها همچنین نشان داده است شناگران بسیار کمتر از سایر افراد دچار بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ بر اثر آن می‌شوند، شنا همچنین سبب کاهش قند و فشارخون در افراد می‌شود.

یادگیری شنا سبب افزایش اعتماد به نفس و بالا رفتن سطح هوش، تمرکز ذهنی و موفقیت کاری و تحصیلی افراد می‌شود.

افراد مبتلا به بیماری هایی همچون آرتروز به دلیل کاهش وزن بدن انسان در زمان حرکت در آب می‌توانند از این ورزش برای کاهش علامت‌های بیماری و حتی بهبود آن استفاده کنند.

افراد مبتلا به آسم که در آب سالم (فاقد مواد شیمیایی سمی ضدعفونی کننده) استخر شنا می‌کنند، به دلیل نیاز به تنفس عمیق و افزایش حجم ریه به تدریج سلامت خود را به دست می‌آورند و کمتر دچار حمله آسم می‌شوند.

افراد مبتلا به بیماری ام اس نیز در صورت گنجاندن ورزش شنا در فعالیت‌های هفتگی خود، شاهد بهبود و کاهش علامت‌های بیماری خواهند بود.

شنا در دوران بارداری به بانوانی که به فن شنا آشنایی کامل دارند برای بازه زمانی استاندارد و در حضور مربیان در استخر‌های دارای آب سالم توصیه می‌شود، زیرا شنا در آب سبب کاهش درد و ورم‌های عضلانی ناشی از بارداری و حتی کمک به زایمان راحت‌تر مادر می‌شود.

شنا تنوع فراوان و دارای چندین رشته ورزشی در زیرمجموعه خود است که می‌تواند تفریحی جالب و سرگرم کننده برای افراد و کمک به حفظ سلامت آنان باشد.

شنا روشی درمانی برای کمک به افرادی که دچار بی خوابی و بدخوابی هستند و به داشتن خواب عمیق و آرام در آن‌ها کمک می‌کند؛ و در نهایت به دلیل ترشح آندروفین زمان شنا، فرد به مشکل هایی همچون افسردگی یا سایر اختلال‌های روانی و عاطفی دچار نمی‌شود.

اما در کنار تمام مزایا اگر افراد سابقه عفونت‌های مزمن مجاری ادراری، بروز قارچ‌های پوستی، ریزش موی سر، آلرژی تنفسی یا آلرژی به ماده کُلر را دارند توصیه می‌شود قبل از شنا با پزشک متخصص مشاوره انجام دهند.

منبع : مطلب از yjc.ir و عکس از swim.co.uk

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *