صبح ها زود بیدار شدن از خواب

اگر در روزهای سرد زمستانی نمی توانید زود از خواب بیدار شوید، بخوانید

اگر در روزهای سرد زمستانی نمی توانید زود از خواب بیدار شوید، بخوانید : در روزهای سرد زمستانی زود بیدار شدن و ترک تخت خواب گرم و نرم معضلی است برای خودش!

در ادامه با ما همراه باشید تا بدانید در این روزهای سرد زود برخاستن از خواب چگونه ممکن است.

اگر در روزهای سرد زمستانی نمی توانید زود از خواب بیدار شوید، بخوانید

به نقل از Dailymail و به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان ، بسیاری از افراد با وجود کوک کردن ساعت زنگ دار و تلفن همراه خود برای بیدار شدن در وقت مناسب در اول صبح، پس از خاموش کردن زنگ ساعت دوباره به خواب می‌روند و این سبب می‌شود در زمان اوج ترافیک صبحگاهی خانه را ترک کنند و با تاخیر به محل کار خود برسند.

دیر از خواب بیدار شدن اثر‌ات منفی بر سلامت جسمی، روحی، موفقیت کاری، درسی و حتی وضعیت اقتصادی افراد می‌گذارد و به همین دلیل تمرین برای بیدار شدن در بازه‌های زمانی استاندارد صبح در کسب موفقیت بسیار مهم است.

فردی که صبح‌ها زود از خواب بیدار می‌شود دقت بیشتری در انتخاب لباس‌های خود همچنین اتو کردن آن‌ها دارد، او می‌تواند صبحانه را در منزل صرف کند و درحال گرسنگی ازخانه خارج نشود همچنین بازه زمانی بیشتری برای انجام ورزش و نرمش صبحگاهی و جلوگیری از گرفتگی عضله‌های بدن دارد.

این فرد با تحمل ترافیک بسیار کمتری به محل کار خود می‌رسد و استرس دیر شدن زمان را ندارد. نگرانی و استرس شدید دیر رسیدن به محل کار می‌تواند در دراز مدت سبب ابتلای فرد به بیماری هایی، چون استرس و حمله‌های پنیک، فشارخون بالا و بیماری‌های قلبی عروقی شود.

همچنین در محل کار نیز به دلیل تاخیر درحضور به موقع دچار کسر حقوق می‌شود و مورد توبیخ و سرزنش مدیران خود قرار می‌گیرد و تا آخر روز درگیر خود انتقادی و ناراحتی می‌شود.

بیدار شدن در روز‌های سرد سال از تخت خواب گرم و نرم و خواب عمیق برای برخی افراد یک چالش بسیار بزرگ در زندگی است، اما با انجام این راهکار‌ها می‌توانید از طلوع خورشید درسپیده دم و فرصت کافی برای انجام کار‌ها قبل از ترک خانه لذت ببرید و روز موفقی را شروع کنید.

کارشناسان استرالیایی به افراد توصیه می‌کنند برای بیدار شدن از خواب از نور بهره بگیرند، روشن کردن چراغ و کنار زدن پرده‌ها می‌تواند باعث ورود نور به اتاق و برطرف شدن حالت خواب آلودگی شود.

علم خواب بسیار پیچیده و دارای نکته‌های نهفته فراوانی است و دانشمندان زیادی از سراسر دنیا در حال کار بر روی اثر خواب و بیداری و چگونگی به خواب رفتن و بیدار شدن از خواب در انسان‌ها هستند.

افراد بزرگسال در شبانه روز به هفت الی ۹ ساعت خواب نیاز دارند تا بهترین عملکرد ذهنی را داشته باشند و سلامت جسمی آن‌ها تامین شود.

سر وقت بیدار شدن تا حد زیادی بستگی به کار‌هایی دارد که قبل از خواب انجام می‌دهید از جمله قبل از خواب به مدت ۲ساعت از نوشیدن چای به ویژه قهوه حاوی کافئین خودداری کنید تا خوابی عمیق و راحت داشته باشید و صبح با احساس سرزندگی از خواب بیدار شوید.

خوردن مایعات در ساعت‌های پایانی شب سبب نیاز به بیدار شدن از خواب و دفع ادرار دارد و این امر سبب بدخوابی و خواب ماندن صبح می‌شود.

حدود دو الی سه ساعت قبل از خواب شام میل کنید تا بدن به اندازه کافی زمان برای هضم مواد غذایی داشته باشد که این کار سبب می‌شود تا صبح به دلیل احساس گرسنگی زودتر ازخواب بیدار شوید، همچنین خواب بلافاصله پس از خوردن شام باعث آسیب به دستگاه گوارش و سوزش معده می شود و این سبب بیدار شدن از خواب در شب و بدخوابی می‌شود.

کارشناسان دریافتند تا ۴۵ دقیقه پس از بیدار شدن ازخواب، مغز به بازده ۱۰۰ در ۱۰۰ خود نمی‌رسد، زیرا هنوز ارتباط به طور کامل بین بخش‌های آن برقرار نشده است به همین دلیل انجام کار‌های پیچیده از جمله رانندگی در این بازه زمانی خطرناک است، اما هر چه زودتر از خواب بیدار شوید تا زمان خروج از خانه و رانندگی فاصله بیشتری ایجاد و این سبب افزایش ایمنی و سلامت شما می‌شود.

محققان توصیه می‌کنند افراد زنگ‌های ملایم برای بیدار شدن از خواب بر روی ساعت زنگ دار یا تلفن همراه خود انتخاب کنند، زیرا زنگ بسیار بلند و تند می‌تواند سبب برهم خوردن تمرکز و ایجاد سردرگمی و کاهش توانایی شناختی افراد شود.

قبل از خواب از بازی رایانه‌ای و تماشای صفحه نمایش تلفن همراه خود خودداری کنید، زیرا نور آبی متصاعد شده از این وسیله‌ها می‌تواند بر کیفیت خواب شما اثر منفی بگذارد و سبب بی خوابی در شب و خواب ماندن در روز شود.

پیش از خواب مقداری شیر گرم بنوشید یا کتاب یا روزنامه کاغذی مطالعه کنید و ذهن خود را برای خوابی آرام آماده کنید، از دعوا و مشاجره با دوستان و اعضای خانواده خودداری کنید تا دچار بدخوابی و کابوس نشوید.

برای بیدار شدن به موقع از خواب داشتن انگیزه و مثبت اندیشی بسیار موثر است؛ اگر با انگیزه انجام یک کار خوب، خوردن یک وعده صبحانه لذیذ و سالم، دیدن دوستان، رفتن به مهمانی یا گردش و هر دل مشغولی که باعث احساس خوب در شما می‌شود به خواب بروید صبح دم در زمان بهتری از خواب بیدار می شوید.

با انجام این راهکار‌ها حتی در سردترین روز سال نیز با احساس شادی و در زمان مناسب از خواب بیدار می شوید و به موقع به انجام تمامی کار‌ها و فعالیت‌های خود می‌رسید.

منبع : متن از yjc.ir و عکس از wanderlustworker.com

برچسب ها

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *