اگر به سرمای زمستان حساسیت دارید ،بخوانید

اگر به سرمای زمستان حساسیت دارید ،بخوانید

اگر به سرمای زمستان حساسیت دارید ،بخوانید : برخی از افراد به سرمای زمستان حساسیت دارند ، در ادامه درمان های خانگی برای رفع این مشکل معرفی شده است.

اگر به سرمای زمستان حساسیت دارید ،بخوانید

به نقل از Dailymail و به گزارش و ترجمه باشگاه خبرنگاران جوان ؛یکی از مشکلات شایع در فصل‌های سرد سال احساس سرمای شدید به ویژه در دست و پا‌هاست.

احساس سرما می‌تواند سبب افت کیفیت زندگی، ابتلا به سرما خوردگی و آنفلوآنزا، کندی حرکت خون در رگ‌ها و بی علاقگی برای حضور در اجتماع، ورزش و انجام فعالیت هایی چون خرید شود، به همین دلیل اگر می‌خواهید در زمستان نیز مانند تابستان فعال و با انرژی باشید رعایت برخی راهکار‌ها می‌تواند مفید باشد.

توصیه‌های مختصصان به افراد برای احساس گرما در زمستان مصرف بیشتر خوراکی‌های تند حاوی ادویه و فلفل است، همچنین پوشیدن لباس‌هایی که کاملاً سایز فرد است و خودداری از پوشیدن لباس‌های بزرگتر از سایز می تواند هوای گرم را بهتر بین لباس و بدن به دام بیندازد.

سرمای هوا به طور طبیعی سبب انقباض رگ‌های خونی می‌شود و به دلیل افت کیفیت گردش خون در بدن فرد احساس سرما به ویژه در نوک انگشتان دست و پا، گوش‌ها و بینی می‌کند.

در زمستان مصرف قهوه و یا سیگار سبب انقباض رگ‌های خونی و ایجاد وقفه در گردش خون می‌شود، کارشناسان توصیه می‌کنند افراد در زمستان نوشیدنی هایی، چون آب، چای سبز، آب میوه‌های طبیعی حاوی ویتامین C، شیرگرم، شیر با پودر کاکائو یا مقدار کمی قهوه مصرف کنند.

دگرگون شدن رنگ پوست پس از آمدن از محیط سرد خارج از خانه یا محل کار در زمانی که بدنتان گرم می‌شود، نشانه خطرناک سرمازدگی بدن است و باید به پزشک مراجعه کنید.

خوردن غذا‌های تند سبب از دست نرفتن مایعات بدن، افزایش ضربان قلب، بالا رفتن درجه حرارت بدن و بازشدن شریان‌ها و تبادل خوب خون در بدن می‌شود.

فلفل‌ها دارای ویتامین‌های گروه A و Cهستند که سبب تقویت عروق و رگ‌های خونی می‌شوند و از گردش خون ضعیف و نامنظم در بدن جلوگیری می‌کنند.

در زمستان مصرف ماهی‌های روغنی و سبزیجات دارای برگ سبز که غنی از آهن هستند می‌تواند از احساس سرما و گردش خون ضعیف در بدن جلوگیری کند.

ماهی‌های روغنی و خوراکی‌های حاوی آهن دارای ماده‌ای به نام نیاسین هستند که سبب بازشدن شریان‌ها و بهبود کیفیت جریان خون در بدن می‌شوند.

امگا سه و ۶ موجود در ماهی یا تخم کتان نیز به سبب حفظ سلامت قلب می‌شود.

در زمستان روزانه هشت لیوان آب بنوشید حتی اگر احساس تشنگی نمی‌کنید، زیرا نیاز روزانه بدن به مایعات حداقل هشت لیوان آب در طول روز است.

سیستم گردش خون بدن انسان تمام سلول‌های بدن را تغذیه می‌کند، به همین دلیل با مصرف میزان کافی از آب به بهبود گردش خون و سلامت اعضای بدن خود کمک می‌کنید.

اگر برای مدت زمان طولانی قرار است خارج از خانه به سر ببرید حتماً نوشیدنی‌های گرم به همراه داشته باشید تا دچار کم آبی نشوید. انجام فعالیت‌های ورزشی در زمستان نیز با تقویت سیستم گردش خون سبب حفظ سلامت بدن و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف می‌شود.

زمانی که دچار احساس سرما شده اید و خارج از منزل به سر می‌برید ماساژ دورانی کف دست و پاها، سبب بهبود گردش خون، ایجاد گرما و جلوگیری از سرمازدگی بدن می‌شود.

افرادی که دارای اضافه وزن هستند در فصل‌های سرد سال بیشتر دچار سرما زدگی اعضای بدن می‌شوند، زیرا به دلیل تجمع بافت چربی بیشتر احساس سرما را کمتر حس می‌کنند این در حالی است که خون رسانی به اعضای بدن آن‌ها به خوبی انجام نشده است و احتمال سرما زدگی وجود دارد.

بانوانی مبتلا به کم خونی نیز بیشتر دچار احساس سرما در زمستان می‌شوند، به همین دلیل کارشناسان توصیه می‌کنند این دسته از بانوان برای مشخص شدن علت بیماری و درمان آن به متخصص مراجعه کنند.

استحمام با آب گرم و ماساژ اعضای بدن نیز می‌تواند احساس سرما و یخ زدگی در نوک انگشتان دست و پا را برطرف کند و در نهایت در صورتی که این مشکل تداوم پیدا کرد برای بررسی علت دقیق به پزشک مراجعه کنید.

منبع : متن از yjc.ir و عکس از normalbreathing.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *