ورزش کردن

انتخاب بهترین نوع ورزش

انتخاب بهترین نوع ورزش : ورزش های مختلفی وجود دارد که هر کدام نتایج متفاوتی دارند. از بین تمامی ورزش های استاد دانشگاه هاروارد چندین گزینه را پیشنهاد می دهد.

انتخاب بهترین نوع ورزش

یکی از موضوع های داغ مورد بحث همیشه این بوده که کدام ورزش برای بدن بهتر است اما یک پرفسور پزشکی دانشگاه هاروارد به نام آی مین لی پنج ورزش را که معتقد است بهترین ورزش ها برای بدن هستند معرفی کرده و توصیه می کند از آنها برای سالم نگه داشتن بدن استفاده کنید.

در ادامه شما را با این پنج ورزش آشنا می کنیم:

۱. شنا کردن

به لطف به کار گرفتن تمام عضلات بدن و بالا بردن ضربان قلب، شاید بتوان شنا را ورزشی کامل دانست. بعلاوه در آب بودن به معنای این است که از فشار خلاص هستید و همین باعث می شود ورزش برای افرادی که دچار آرتروز یا دیگر مشکلات مشابه هستند ساده تر شود.

۲. تای چی

تای چی هنر رزمی چینی است که با تنفس عمیق، ریلکسیشن و حرکت شناور ترکیبش کرده اند. تحقیقات نشان داده است تای چی می تواند به کاهش استرس کمک کند، فرم بدن، تعادل و انعطاف پذیری کلی را بهبود ببخشد و قدرت عضلات پا را افزایش دهد.

۳. ورزش قدرتی

ورزش قدرتی شامل همه چیز از جمله بلند کردن وزنه، استفاده از باند های کشی، بالا رفتن از پله ها، باغبانی سنگین، بالا رفتن از تپه، پیلاتس و یوگا، دوچرخه سواری و تمرینات مقاومت مانند اسکوات، دراز نشست و غیره می شود. انجام ورزش های قدرتی شاید کمی سخت به نظر برسد اما برای بالا رفتن سالم سن ضروری هستند چون نرخ کاهش بافت عضلانی و استخوانی را کاهش می دهند ، به فرم صحیح بدن کمک می کنند و همچنین وزن مناسب بدن را تثبیت کرده و آن را منعطف نگه می دارد. توصیه می شود در هفته دو روز یا بیشتر ورزش های قدرتی انجام دهید و تمام عضلات بدن را درگیر کنید.

۴. پیاده روی

پیاده روی با سرعت بالا مزایای فراوانی دارد و یکی از فرم های عالی ورزش است چون عضلات پایین تنه را به کار می گیرد، ضربان قلبتان را افزایش می دهد و استرس را از شما دور می کند. این ورزش همچنین به سلامت مفاصل کمک می کند و شدتش نیز پایین است به همین دلیل ورزشی عالی برای کسانی که به تازگی می خواهد فعالیت بدنی را شروع کنند به حساب می آید.

متخصصان توصیه می کنند افراد تازه کار ابتدا ۱۰ تا ۱۵ دقیقه پیاده روی با سرعت معمولی داشته باشند و به مرور شدت را افزایش دهند و مدت زمان را به ۳۰ تا ۶۰ دقیقه برسانند.

۵. ورزش کیگل

راه درست انجام ورزش کیگل این است که عضلاتی را منقبض کنید که از آنها برای جلوگیری از ادرار و یا گاز معده استفاده می کنید. به مدت ۲ تا ۳ ثانیه نگهش دارید و سپس رها کنید، ۱۰ مرتبه این کار را تکرار کنید. توصیه می شود برای دریافت بهترین نتیجه از این ورزش آن را ۴ تا ۵ مرتبه در روز انجام دهید.

به ورزش های کیگل گاهی ورزش های عضلاتِ کفِ لگن می گویند و یکی از اولین راه حل ها برای جلوگیری از بی اختیاری ادرار است.

منبع : kermany.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *