امگا ۳ و تاثیرات امگا ۳

امگا ۳ و تاثیرات امگا ۳

امگا 3 و تاثیرات امگا 3

امگا ۳ و تاثیرات بسیار زیاد آن بر روی بدن را کم و بیش بسیاری از افراد می دانند ،امگا ۳ تاثیرات بسیار مفید و موثری را در بدن می گذارد و کمتر کسی هست که نداند امگا ۳ در ماهی و میگو به میزان بسیار زیاد وجود دارد ،اما علاوه بر این دو ماده غذایی این اسید چرب مفید در خرچنگ هم وجود دارد ،با مطالعه ی این مطلب محال است از این پس ماهی و میگو مصرف نکنید.
یک متخصص تغذیه گفت: مصرف چربی امگا ۳ کمک شایانی در درمان اختلالات قلبی و عروقی می کند.

 

پیام فرحبخش متخصص تغذیه بیان کرد: یکی از چربی های مفید و ضروری برای بدن چربی امگا ۳ است. غذاهای دریایی  و به خصوص ماهی های چرب دریاهای سرد مانند سالمون یکی از مهم ترین منابع غذایی برای تامین امگا ۳ محسوب می شوند.
وی با اشاره به اینکه امگا ۳ موجود در منابع دریایی از ۲ زنجیره طولانی(دوکوزاهگزانوئیک اسید) DHA و (ایکوزاپنتانوئیک اسید) EPA تشکیل شده است، اظهار داشت: از دیگر محصولات دریایی حاوی امگا ۳ می توان به خرچنگ و میگو اشاره کرد.

سایر منابع غذایی حاوی امگا ۳

این متخصص تغذیه عنوان کرد: علاوه بر منابع دریایی که سرشار از امگا ۳ هستند. این اسید چرب در مواد غذایی مانند گردو، کلزا، کانولا، بذر کتان و روغن بزرک نیز یافت می شوند ولی این محصولات ارزش تغذیه ای کمتری نسبت به منابع دریایی دارند.
فرحبخش یادآور شد: نسبت چربی امگا ۳ به امگا ۶ از ۱ به ۲ تا ۱ به ۳ متغیر است. برای بهره گیری از خواص این اسید چرب رعایت این نسبت در رژیم غذایی ضروری است.

تاثیرات مصرف امگا ۳ بر سلامتی

دکتر فرحبخش در خصوص تاثیرات مصرف امگا ۳ بر سلامتی بدن افزود: این اسید چرب سبب کاهش غلظت خون می شود و در پیشگیری از ببماری های قلبی و عروقی به خصوص سکته های قلبی و مغزی نقش موثری ایفا می کند.همچنین استفاده از مواد غذایی حاوی امگا ۳ نیز منجر به کاهش تری گلیسرید می شود.
این متخصص تغذیه توصیه کرد: استفاده از مواد غذایی محتوی امگا ۳ نیز تاثیر بسزایی در بهبود مبتلایان به افسردگی دارد.

برخی علائم کمبود امگا ۳ در بدن

فرحبخش یادآور شد: بیماری هایی مانند چربی خون، ناراحتی های پوستی و قلبی و عروقی از علایم کمبود امگا ۳ محسوب می شوند.
منتشر شده در:www.wikimatn.ir
منبع : ویکی متن و باشگاه خبرنگاران جوان

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *