افزایش تمرکز

افزایش تمرکز با تغذیه مناسب

افزایش تمرکز با تغذیه مناسب : مصرف برخی خوراکی ها در افزایش تمرکز می تواند به شما کمک کند. در این مطلب این خوراکی ها را معرفی خواهیم کرد.

افزایش تمرکز با تغذیه مناسب

مغز به یکسری مواد مغذی خاص نیاز دارد تا ساختار عصبی خود رو ‏ساخته و حفظ کند

تخم مرغ

اگر میخواھید مغزتان پیامھای عصبی رو به درستی به سایر اندامھا برساند باید کولین مصرف کنید و ‏مھمترین منبع کولین، زرده تخم مرغ است.‏

اسفناج

اسفناج نیز از منابع خوب کولین محسوب می‌شود. ھمچنین حاوی فیبر و بسیاری مواد مغذی دیگر است ‏که شفافیت ذھن و قدرت یادگیری را افزایش میدھند.‏

ماست

باکتریھای مفید لاکتوباسیلوس موجود در ماست، نوعی ترکیب به نام کینورنین رو تنظیم می‌کنند که با خلق ‏و خوی ما در ارتباط است.‏

کلم قرمز

گلم قرمز حاوی ۳۶ نوع مختلف آنتوسیانین است. ھمچنین منبع بسیار خوب فیبر محسوب می‌شود.‏

سالمون وحشی

اسیدھای چرب امگا ۳ که در ماھی سالمون وحشی وجود دارند، برای سلامتی مغز بسیار مفید ‏ھستند. ھمانند چربیھای موجود در آووکادو، امگا ۳ نیز از سلولھای عصبی مغز محافظت می‌نمایند.‏

گردو

گردو دارای مقادیر زیاد پروتئین و فیبر است که ھر دو برای سلامت عمومی بدن مفید ھستند.‏

بروکلی

بروکلی حاوی ترکیبی به نام سولفوروفان است که با رشد طبیعی سلولھای بنیادی عصبی، در ارتباط است. ھمین ‏ترکیب در جوانه بروکسل نیز یافت می‌شود.‏

منبع : alodoctor.ir

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *