حرکات یوگا نیدرا

آموزش یوگا نیدرا [بخش اول]

یوگا نیدرا (به عنوان یوگیک خواب هم شناخته می شود) یک روش قدرتمند ریلکسیشن(تمدد اعصاب) است که شما می توانید برای کنترل بیشتر روی اعصاب خود انجام دهید. زمانی که تمرینات به درستی انجام می شود, این روش می تواند مانند خواب عمل کند, در حالی که کاملا هشیار می مانید. آیا, با این حال, شما تمرینات را با موفقیت انجام نمی دهید, و خواب را انتخاب می کنید, خواب به همان اندازه ای روی شما تاثیر دارد که یوگار نیدرا دارد.

آماده کردن

یوگا نیدرا

پیدا کردن یک فایل صورتی از دستور العمل های انجام یوگار نیدرا. برای رفتن به سمت یوگا نیدرا باید به مجموعه ای از دستورالعمل های آن گوش دهید, مانند راهنمای مدیتیشن. شما می توانید وقتی دوستان آن دستورالعمل های می خواند به او گوش دهید. ولی گوش دادن به یکی فایل صورتی که با صدای خودتان است و خودتان ضبط کرده اید کاربردی تر است. یک ضبط خوب نیاز به نرم افزار های خوبی دارد. احساس آرامش در حالی که خالی هستید. بیشتر افراد فایل های ضبط شده با صدای خانم را ترجیح می دهند, اما همچنین شما می توانید فایل های صوتی زیادی با صدای مردان پیدا کنید, اگر این کار برای شما کاربردی است. برخی از نرم افزار های ضبط ویدیو :‌

نیدرا برای خوب – یکی راهنمای قدرتمند مدیتیشن برای خوابیدن سریع

یوگا نیدرا : سفر از طریق چاکراها توسط Kamini Desai

نیدرا : روش تمدد اعصاب برای خواب عمیق با موزیک تمدداعصاب و صدای باران

نیدرا برای خواب

تشک برای یوگا نیدرا

آماده کردن پتو. یک تشک نرم, یا دیگر سطوح راحت برای نشستن روی آن. برای یک یوگا نیدرای موفق, شما باید احساس راحتی داشته باشید. اگر شما یک تشک و یا تشک فومی دارید این بهترین چیز برای استفاده کردن برای این کار است. اگر نه, هر نوع بالش یا تشک دیگری می توانید استفاده کنید. برخی افراد ترجیح می دهند پاها و سر خود را کمی بالاتر نگه دارند.

وسایل یوگا نیدرا

آمادگی برای هرنوع آرامش, شما نمی خواهید زمانی که یوگا تمرین می کنید هوای سمی را تنفس کنید و یا عطر بوی مصنوعی یا بوی بد. عطر و بوهای می توانند واکنش های عاطفی را تحریک کنند. برخی می توانند سیستم عصبی را دچار ناراتی کنند و برخی دیگر باعث آرامش و لذت بردن و احساس انرژی می شوند.

لباس یوگا نیدرا

لباس های راحت بپوشید. شما باید لباس هایی بپوشید که در آن احساس راحتی کنید و بتوانید به راحتی نفس بکشید.این می تواند باعث هر تلاش ناموفقی شود, زیرا شما راحت نیستید. شما به صورت ضروری نیاز به لباس مخصوص یوگا ندارید, فقط لباس های راحت و قابل تنفس باشد.

 

حرکات یوگا نیدرا

با خورشید با حرارات, یا همان ساریا ناماسکار. شما می توانید به صورت تاثیر گذاری ذهن و جسم خود را برای یوگا آماده کنید. اگر این شما را آرام نمی کند, کمی یوگا آساناس یاد بگیرید. حالت های متنوع و وسیعی از یوگا وجود دارد, یک تمرین آن می تواند در محدوده سخت و دشوار باشد و یا آرام و راحت.

محل ساکت برای یوگا نیدرا

تا حد امکان یک مکان یا اتاق ارام فراهم کنید. به طور کامل تمرکز ذهن, باید د سکوت باشد. با این حال, امروز زندگی بسیار شلوغ شده است, که این موضوع شاید محیط ساکت را غیرممکن کرده باشد.به جای تمرکز برای فراهم کردن یک محیط آرام, محیطی فراهم کنید که به نسبت آرامش بیشتری داشته باشد.

منبع : wikihow

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *