آمادگی برای فصل سرما

آمادگی بدن برای سرما

آمادگی بدن برای سرما : وقتی به فصل سرما نزدیک می شویم مطمئنا سرما باعث ضعیف تر شدن بدن می شود پس چه بهتر که از قبل برای آن آماده شویم.

آمادگی بدن برای سرما

تصور کنید: هوا رو به سرد شدن است، دوباره کت ها و ژاکت های گرم مورد استفاده قرار می گیرند و کم کم پنجره ها را می بندید و مقدار حرارت را افزایش می دهید. با فرا رسیدن فصل جدید مهمان های ناخوانده ای خود را نشان می دهند. سرفه و عطسه و یا شاید هم بدتر از آنها در راه هستند.

اما از همین حالا به سراغ داروهای سرماخوردگی نروید، کارهای زیادی است که می توانید برای آماده سازی خود انجام دهید. بسیار مهم است که سیستم ایمنی و واکنش به التهاب بدن را آماده کنید تا در طول پاییز، زمستان و اوایل بهار سالم بمانید. برای اینکه کارتان برای این آماده سازی ساده تر شود می خواهیم چند نکته برای حمایت از سلامتتان بیان کنیم:

۱. به خاطر داشته باشید روده سالم برابر است با سیستم ایمنی سالم

۷۰ درصد از سیستم ایمنی در پوشش معده زندگی می کنند بنابراین شکی نیست که کلید داشتن سیستم ایمنی سالم اطمینان حاصل کردن از آن است که باکتری های ساکن روده سالم و رو به رشد هستند. اضافه کردن پروبیوتیک به برنامه روزانه یکی از راه های عالی برای شروع است اما برای بسیاری لازم است که یک گام فراتر نیز بروند، ریشه یابی علت مشکلات روده، کاهش التهاب و حمایت از گوارشی سالم گام های دیگری است که باید برداشته شوند.

۲. گیاهان و مکمل هایی استفاده کنید که به کاهش التهاب کمک می کنند

وقتی درباره آلرژی صحبت می کنیم، معمولا به نشانه هایی که با آن همراه است فکر می کنیم – آبریزش بینی، خارش چشم ها، سردرد – اما در واقع واکنش التهابی در برابر ذرات خارجی را تجربه می کنیم. گیاهان و مکمل ها می توانند به کاهش التهاب کمک کنند و کمی التیامتان دهند. اسید چرب های امگا ۳ و ۶ و همچنین مخلوط های گیاهی همگی می توانند برای کنترل و پیشگیری از علائم استفاده شوند.

۳. استفاده از برنامه غذایی برای کاهش علائم آلرژی

حتی اگر آلرژی غذایی نداشته باشید هم استفاده از یک برنامه غذایی سالم می تواند سیستم ایمنی بدن را حمایت کند و احتمال اینکه دچار حمله آلرژیک شوید را کاهش دهد. توصیه می کنم غذاهایی را استفاده کنید که با التهاب مقابله می کنند مانند گیاهان و غذاهای ارگانیک که سرشار از فیبر و چربی های سالم هستند و از خوردن قند های تصفیه شده، آرد سفید فرآوری شده، محصولات لبنی و گوشت قرمز پرهیز کنید. برنامه غذایی تا جای ممکن باید متعادل باشد و از انواع سالم درشت مغذی ها در آن به کار رود.

۴. عوامل استرس آور خود را کاهش دهید

درست مانند غذایی که می خوریم، استرس نیز می تواند باعث تحریک واکنش التهابی مان شود به همین دلیل است که کنترل استرس و هرگونه عامل استرس زایی بسیار اهمیت دارد. برای کمک به کاهش استرس فعالیت هایی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید که باعث آرامش ذهنتان می شوند مانند مدیتیشن، پیاده روی های طولانی مدت، یوگا و نفس عمیق.

۵. کمتر خود را در معرض مواد سمی قرار دهید

به نظر ساده است نه؟ بله ساده است اما گاهی مواد سمی و مضر جاهایی هستند که اصلا انتظارشان را نداریم برای مثال در محصولات آرایشی بهداشتی. سموم می توانند به سیستم ایمنی بدن آسیب وارد کنند و موجب التهاب در بدن شوند. برای کاهش قرار گرفتن در معرض اینگونه مواد باید از فیلترهای آب استفاده کنید، مواد سمی موجود در خانه را با جایگزین های غیر سمی تعویض کنید و در زمان هایی که آلودگی هوا بالا است تا جای ممکن بیرون نروید. به خاطر داشته باشید اگر محصولی خریدید و نتوانستید نام یکی از مواد به کار رفته داخل آن را متوجه شوید مطمئن باشید بدنتان نیز قادر به درک آن نخواهد بود.

منبع : kermany.com

اگر مطلب را پسندیدید مارا در شبکه های اجتماعی محبوب کنید



پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *